Gå til innhold

er du førstemann??

Anbefalte innlegg

hei på dere..

åssen har folket det? jeg selv har det egentlig veldig bra.

jeg venter mitt første barn den 26 april, en liten prins.. jeg og samboeren min er kjempe glade for det, lille Nicolay har vært ønsket lenge, men vi måtte vente til det passet, og nå er det meste klart for at han skal komme.. men det er jo litt skummelt også selvfølgelig, selv om jeg er eldst av 4 og selv om jeg har vært dagmamma og har mye barne erfaring så er det jo noe helt annet å få barn selv. har aldri vært i tvil om at dette er riktig for meg, og jeg gleder meg til å innrede babyrommet og få lillegutt hjem, håper bare jeg blir en god mor.

tenker dere mye på det?

også er jeg den første av mine venner som venter barn så noen ganger føles det på en måte litt ensomt, man blir liksom ikke inkludert i ting på samme måte som før.

men man treffer jo nye mennesker da selvfølgelig.

noen som føler det litt på samme måte?

ha en fin helg.

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7578839-er-du-f%C3%B8rstemann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg er også førstemann i min vennegjeng som får barn. Føler det veldig på samme måte som deg. Føler meg litt utenfor innimellom, føler at alle tenker at det ikke er noe vits å spørre om jeg skal være med på ting, for jeg er jo gravid. Synes dette er veldig irriterende, for jeg har vært veldig bevisst hele tiden på å bli med på ting selv om jeg er gravid, jeg er jo ikke syk.

Uansett noen må alltid være førstemann, og mange av vennene mine kommer nok fort etter. Sikkert det samme for deg.

God helg til og.

hei du!

Jeg var 17 1. gang jeg ble mamma og det har gått kjempe fint, er nå 23 år og venter på nr 3 21. april.

Så jeg kan med hånda på hjerte love deg at dette vil du klare helt fint, vi har dette i blodet, bare gled deg masse til lille Nicolay kommer, du vil da selv se at det ikke er grunn til bekymring! hvor gammel er du?

Ønsker deg all lykke med morsrollen! og kos deg mens du innreder barnerommet!

god helg til deg oxo

klem

Heisann...

Ej venta oxo en liten guttepjokk den 26 april... =o) Men jeg er kanskje litt heldigare enn dej, for ej he to veninder som oxo er gravid nå... Men det stemmer som dokke skrive, det e ingen som spør om ej vil bli med ut.. Ej kunne no godt tenke mej og sitte på forspiel med en alkoholfri øl en laurdagskveld når sambuaren min er vekke på sjøen og ej sit og kjeda mej.. Men en blir glømt der av venner...

Ja, ej oxo håpe ej blir en god mor..Ej e den yngste i søskenflok få fire.. Ej he tre eldre søstre.. Å ej e atpåklatten.. So ej he 10 tantebarn fra alderen 4-13år, so det he blitt mykje bleieskift og barnepass opp gjøna åra.. Så ej he mykje tilgode.. =o)

Trur nok vi skal klare ditte, korfor skulle vi ikkje det??

Klem

Hei!

Eg venter min første 10 april... eg er 20 år og prøver å være med og holde den samme kontakten med vennene mine som eg pleier.. men synes heller ikkje det er så lett, f.eks når vi er ute på byen, så syns jeg det er en del dytting på utestedene, og det gjør at jeg føler meg mindre trygg, og får ikkje heilt tid til å ha det gøy, men må konsentrere meg om å passe på hele tiden... men det spørs vel også helt kor man går og kor masse folk det er der.. blir desverre ikkje heilt som før.. men uansett; gleder meg meir enn nåke anna til junior komme til verden!!

Annonse

jeg har ikke vært på byen med "magen", det har jeg heller ikke så veldig lyst til egentlig. men det virker liksom som om folk tror at bare fordi jeg er gravid så kan ikke jeg være med på noe, kan ikke bli med på kino, kan ikke bli med på ditt og kan ikke bli med på datt.. har sagt ifra til et par av de nå.. at jeg er ikke mongolid eller døende selv om jeg venter barn jeg kan være med på ting... når jeg sa ifra dette til mine 2 beste venner så svarte begge 2 at de trodde jeg ikke ville være med på ting lenger.. men men.. hehe.. det går seg vel til når folk blir vant til det...

:)

Hei!

Det är mitt första barn och vi ska ha en flicka den 20/4. Jag är också först i min vänskapskrets, så det har inte vart så många att prata med :). För mig har det vart så att de nästan överdriver med mig...ska jag gå någonstans ska de hålla i mig och ibland känns det som om de tror att jag är sjuk och inte gravid.

Ser verkligen fram emot att bli mamma, än om det är lite nervöst också. Jag är utbildad lärare och har jobbat mycket med barn, men det är ju inte samma sak! =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...