Gå til innhold

Ånei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..


Mitzy

Anbefalte innlegg

Jeg har som sagt tidligere hatt rødt blod da jeg var på do en gang etterfulgt av dager med brundt blod.. nå er det ferskenfarget i trusa..Det startet for 3 uker siden ca.Har tatt en test for 14 dager siden og den så bra ut. og så tok jeg en idag. Det var 2 streker men litt svakere. Har også mistet ømme bryster og kvalme symptomet. Nå er jeg sikker på at det er gått galt og jeg ringte legekontoret og fortalte hele historien. Men ble avist!!

De sa det var sikkert bra og vanlig med blødning...

Det dumme er at vi har fortalt foreldre det (12uker på vei snart) Og det var typen som maste og jeg ville ikke. Orker ikke at folk skal se på meg og synes synd på meg. Nå har vi kranglet og han gikk ut fordi jeg sa jeg syns det ikke var så lett og at det var dumt og fortelle det til andre. Jeg syns det er så trist når folk får forventninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta sorgene på forskudd!!! Eg har hatt brun uflod i 8dager!!! + en dag med litt friskt blod. Va først engang hos legevakten - fikk beskjed om at det var veldig normalt å ikke noe å tenke på! Klarte ikke å slappe av - så bestilte time på en privar klinikk for innvendig ul. Der så vi hjerte som dunket!! Gjett om jeg ble glad!

Hun sa det alle sier til meg - Brun uflod + litt blod er ingen ting å bekymre seg over - det er veldig vanlig!!! Bare tenk på alt det som skjer inni kroppen din!!

Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt time å fått innvendig ul - bare for å slappe litt mer av!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så dyrt med privat ul. Etter jula så er liksom ikke økonomien på topp. Men hvordan var det med graviditetsymptomene? Var de like hele veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va kun kvalmen første uken. Nå har eg kun ømme bryster...

Men har lest at symptomene kan være helt vekke noen dager - så kan de pluttselig komme for fullt igjen! Ikke mist håpet!

Du kan gå til privat legen din, å utrykke din bekymring - å få han til å henvise deg til innvendig u(da koster det ingenting)l! Bare stå på - å forlang å treffe legen din!

Håper det ordner seg!

Ps! Husk at det er viktig å tenke positivt og(uansett kor vanskelig det e;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig å miste symptomer rundt uke 11-12. Jeg hadde også en blødning i denne perioden tok innvendig ul og alt var bra. Så vis ikke du har veldig store smerter tror jeg du skal ta det med ro. Dra til legen så fort du kan, er veldig betryggende det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ikke finn deg i å bli avvist på legekontoret. Møt opp om morgenen, og si du sitter og venter til du får time. Det er mye vankeligere å avfeie deg når du står rett foran dem. Hvis fastlegen din ikke er tilstede, ber du om å få en annen istedet. De har ALLTID ledige akutt-timer. Blir så utrolig provosert av enkelte helseforetaks behandling av gravide, selv om noen av oss til tider er VEL hysteriske. Men blødninger bør de jo ta alvorlig, selv om alt mest sannsynlig er i orden !!

 

Ønsker deg masse lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mitzy

Som de andre skriver bør du ikke ta sorgene på forskudd. Men jeg synes absolutt at du skal kreve undersøkelse hos lege med ultralyd eller i det minste blodprøver hos fastlegen din. Møt opp på legekontoret og "overdriv" litt, si at du har blødd ganske mye og at du har litt vondt i magen, da kan de rett og slett ikke avvise deg! Du kan også prøve å ringe direkte til sykehuset og snakke med gynekologisk poliklinikk/fødeavdeling.

Lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja syns jeg ser meg selv. Kan jordmor finne ut mer? eller må man på sykehus/lege?Skal dit den 16. januar. Gleder meg til og snakke med noen som skjønner oss engstlige,hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...