Gå til innhold

Altfor store forventninger til ultralyden

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde første ultralydunderundersøkelse i går og var sikker på at vi skulle få vite kjønnet. Er i uke 19. Men neida den lille hadde lagt seg med ryggen til likegodt så det fikk vi ikke vite..typisk:) legen sa at hvis hun skulle vedde ville hun si at det var ei lita tulle fordi det var så og si nesten umulig å se noe. Er det noen som har opplevd det samme og senere sett kjønnet på 3D?

-klarer nesten ikke å vente-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke sett kjønnet på UL jeg heller. Det tok litt tid, men nå har jeg vent meg til å ikke vite det. Jeg får jo vite det når bebyen blir født. Jeg var kjempeskuffa i førsten, men klarte å legge det bak i hodet. Jeg tror heller ikke at jeg skal på 3D UL. Helt greit å vente nå egentlig. Babyen var jo helt frisk, og det er jo det som betyr mest.

Skrevet

Hvorfor tar du ikke en privat UL???

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg var å tok privat ultralyd sist jeg var gravid...Fikk vite at det var en jente. Å jeg som trodde det var en gutt fra den dagen jeg ble gravid:( Var 6 mnd på vei når jeg tok denne ultralyden, Men når babyen kom 3 mnd etter var det en liten gutt:))) Så ikke kast bort penger på det:))

Skrevet

Jeg fikk ikke vite første gangen pga babyen lå med føttene samlet. Var så nysgjerrig at jeg bestilte privat UL og fikk vite 95 % jente. Jente ble det. Denne gangen kunne jordmor heller ikke se noe på vanlig UL, men plutselig snudde babyen seg og hun ble skråsikker på gutt.

Er som regel jente om de ikke klarer å se, men det kan være gutt likevel. Har litt over en måned igjen så det blir spennende å se om det kommer en gutt:-)

Skrevet

Ikke for å skremme, men jeg ser du skriver at "babyen var jo helt frisk"... De oppdager maks 30% av alle defekter som kan oppstå, så UL kan ikke avgjøre om fosteret er friskt eller ei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...