Gå til innhold

Bør jeg bruke malt i grøten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har hun i over ei uke kun bæsja hver 2. til 3. dag. Hun virker ikke spesielt plaget, bare bittelitt lettere til sinns da hun har fått fyrt av ei skikkelig kraftsalve i bleia. Bør jeg bruke malt i grøten? Vil dette sette mye annerledes smak til grøten?

Skrevet

Jeg bruker malt i melka jeg blander i gröten. Blander ogsaa malt i noen av flaskene han drikker til dagen. Faatt beskjed av hs at malt ikke har samme effekt naar de begynner med gröt, saa jeg burde gaa over til sviskesaft. Men det vil ikke lillegutt ha, saa jeg har ennaa malt. Han er ennaa paa prövestadiet med gröt,saa malt funker ennaa her. Jeg bruker ca en ts malt i 2-3 av flaskene pr dag. Blir det veldig lös avföring kutter jeg ned, og öker hvis det er behov for det. Min gutt bæsjer hver dag. Presser veldig hvis han ikke faar det til.

Skrevet

Ok, jeg lar det gå et par dager til. Problemet er at når hun bæsjer nå, å bæsjer hun virkelig som om hun har spart opp i tre dager også... Ikke hard avføring. Men tenkte at det er greit å ha litt til nyttårshelga, da kjøper jeg inn sviskesaft.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å lage sviskesaften selv, for den er mer effektiv! Det er veldig lett også! Jeg gjør som følger:

ca 1/2 dl kokende vann

2-3 svisker

Lar de stå å trekke i vannet ca 3-4 timer Så tar jeg stavmixeren og kjører det hele sammen til en litt tykk juice. Denne blander jeg litt av i grøten:)

Skal jeg bare ha saft, lar jeg det hele stå over natta og tar ut viskene om morgenen. Poden elsker det!

Jeg oppbevarer det hele i tett boks i kjøleskap i inntil 4 dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...