Gå til innhold

Hvor høyt/lavt blodtrykk har dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ligget på 100/70 de siste gangene..men helt til nå da var det hoppet opp til 116/80...er det noen med høyere eller lavere her??og isåfall hva er normalt egentlig..hvor lavt er bra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det laveste jeg har hatt er 115/55 og det høyeste jeg har hatt er 120/80 iløpet av svangerskapet...... I forgårs var det 110/70, men det er jo ulike som har målt det, og det har litt å si. Tror legen min har utrolig god hørsel, for han er den eneste som får meg helt ned i 55 i undertrykk....hehe!!!

Et "normalt" BT ligger på 120/80, men som gravid er det vanlig at det blir lavere!!! Og unge kvinner har som regel mye lavere enn 80 i undertrykk til vanlig, det er like normalt det! Undertrykket ditt bør ikke overstige 90-100, da betegnes det som høyt BT.

Skrevet

Jeg hadde veldig lavt. Bare 100/40! Aner ikke hva som er bra eller dårlig jeg.

Skrevet

jeg har ligget på rundt 100/70 hver gang men onsdag hos jordmor så spratt jeg opp i 140/74, det likte ikke jordmor.

Har igrunn ikke stressa så mye i julen heller men jeg var dårlig 2 juledag. Mulig at det har noe med saken å gjøre.

Men fikk beskjed om å ta det med ro og gi beskjed til legen ved neste kontroll.

Skrevet

Heisann...

Æ har vært helt nede på 85/58. Å æ klarte fortsatt å holde mæ på føtter`n :)

Tell vanlig har æ logge på 92/55, og 100/55.

No den siste perioden har æ gått opp tell 100/70.

Vet ikke om det e nåkka som e "normalt" når man e gravid, men æ e hele tia blitt fortalt at det e bedre me lavt enn for høyt.

Har heller ikke spist nåkka ekstra "medisin" pga lavt blodtrykk.

Eneste abere va at æ va forferdelig trøtt ei stund pga det... men ellers har alt vært egentlig bra.

Skrevet

120/60 på alle kontroller, 110/60 onsdag før jul. Det var vist helt normalt.....

Skrevet

ligger på 100\60 dette er det høyeste jeg har kommet.

Skrevet

90\50..

var nye trøtt og svimmel.

nå for 1 ukes tid siden målte jordmor meg til 100\55.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...