Gå til innhold

Lav dose puregon, ikke ul før dag 9 på sprøyter

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, så diskusjonen litt lenger nede på siden her om pco og lavere dose puregon, så ble at Giggel hadde avbrutt forsøk pga dette:-( Syntes jeg har sett flere innlegg om det samme tidligere....

Jeg begynner med sprøyter 17.Januar skal ha 100 ie.

Jeg har Pco og legen telte rundt 40 egg i eggstokkene mine. Jeg hører og til i Haugesund, bor i Kristiansand og skal ikke opp tl ultralyd før 26. Januar. Jeg er så redd det ikke skal være høy nok dose, og at forsøket skal bli avbrutt. Dere som har erfaring er dette vanlig praksis at en bare får en ultralyd etter 10 dager på sprøyter? Jeg har lyst å ringe de og høre om jeg kan ta en ultrlyd her i Kristiansand også noen dager før. Tror dere dette er mulig?? eler slår de seg vrange da??

Er redd vi ikke får god nok oppfølging, og det er jo ekstra vanskelig når vi bor så langt unna:-(

Følte legen ikke tok oss helt på alvor....vet ikke...kanskje det bare er litt nerver nå i startfasen.

Blir veldig glad for å høre deres erfaringer...

Mvh,

Fortsetter under...

Hei!

Jeg begynner med sprøyter nå 2.jan, og skal også ha 100IE. Hører foresten også til i Haugesund! :)

Vil bare berolige deg med at opplegget mitt er helt likt! 10 dager på sprøyter og så ultralyd den 12 jan..

Tror neppe noen slår seg vrange hvis du tar en privat ultralyd hjemme i Kristiansand!! Forstår godt at det frister med tanke på lang reisevei, hvis det skulle vise seg å være bortkastet! Men ta en telefon, så slipper du gå å lure, det er jo ikke kjekt i det hele tatt!!!

Masse, masse lykke til!!!

Klem fra

Hei Emilia!

Jeg har hatt 4 forsøk på sykehuset i Hgsd.

Ble ikke gravid på noen....

Er nå i uke 8 etter 1.forsøk hos Klinikk Hausken:-)))))

Jeg vil bare råde deg til å gjøre akkurat det du føler blir riktig for deg i denne situasjonene og gjøre det du kan for å få det til.

Jeg følte heller ikke at jeg ble hørt eller tatt på alvor i Hgsd.

Det ble rett og slett litt for enkelt for meg....

Men klart - nå lyktes ikke jeg og det er vel noe av grunnene til at jeg er negativ til opplegget deres.

Ikke gi deg og få gjennomslag for det DU måtte ønske. Det er din kropp og det er ingen andre enn deg som må ta konsekvensen av resultatet.

Men, grunnen til at de nå setter deg på 100IE er jo for at du har sinnsykt mye egg og de vil ikke at du skal bli overstimulert. Men jeg kan ikke fatte at de ikke vil ha deg inn for en tidligere UL???

Jeg hadde 3 UL hos Hausken før uttak. Har mye mer kontroll da.

Si du vil ha en på dag 6/7 - da er det fortsatt tid til å gjøre noe med eggene skulle de ikke være store nok etc.

Kjenn på kroppen din og stol på magefølelsen din. Det blir som oftest det riktige... Så ikke gi deg!

Ring en privat gynekolog og si hva "problemet" er om det er det som må til. Du betaler jo for det selv da og da kan jo ingen si noe.

Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!

Klemmer:-)

Hei!

Ja, du må få tidlig ul. Det kommer jeg til å kreve når vi kommer igang igjen!! Gidder ikke det opplgget en gang til. De sier jo at den første gangen må de kunne prøve og feile litt, men da får de jammen ta se på oss tidligere for å kunne justere viss de har bommet!!

Det er min mening, stå på kravene dine!!!

lykke til

klem:)

tror jeg heller ville vært mer bekymret for overstimulering jeg :s når jeg var i gang, var de redd for overstimulering når det var 20 egg..og du har dobbelt så mange.. jeg hadde ringt gyn i nærheten av der du bor og fått en ul før du skal inn på kontroll.

Annonse

Jeg begynner med sprøyter i morgen 30. desember, og skal på kontorll 3. januar og 8 el. 9. januar! Svensk opplegg, hos meg er de redde for for få egg, så jeg skal ha 250 dose! De håper at jeg er klar 12. januar, og det er satt av tid til meg da!

Takk for svar alle sammen. setter veldig pris på det!

Tror nok jeg får ta en telefon til Haugesund etter nyttår å høre med de. Jeg kommer nok til å gjøre det uansett om jeg får lov eller ikke=)

De sa de måtte begynne forsiktig pga fare for overstimulering, og selvsagt vil jeg jo klare meg på minst mulig medisiner....Men tror jeg vil få en Veldig nedtur hvis forsøket blir avbrutt bare fordi de ikke "gadd" å sjekke før. Har en nabo som holder på med IVF og hun har måtte avbryte 3 ganger av samme årsak og vi er ekstremt like i symptomer på pco.

Alle kvinner er jo forskjellige, men ser hvor sliten hun er allerede og de har jo enda ikke "fått prøvd" en gang.

Leser det jeg selv skriver, er vel en del nerver i spinn her=) hehe...

Av en eller annen grunn har jeg en utrolig god magefølelse med dette forsøket, kan ikke forklare hvorfor, har jo ikke begynt på medisiner enda en gang...;-).....Noen andre som hadde det sånn før de begynte???Har jo ikke lyst å bygge opp for mye forventninger heller.

Dette er jammen ikke lett jenter! All ros til dere som har vært gjennom dette kaoset av følelser så mange ganger...Sitter å lurer på om jeg er like sterk som dere...

Har mine tvil men....Ønsker dere alle iallefall masse lykke til i det nye året!

Klem

Tusen takk for det, kjære deg:-)

Du kommer til å bli like heldig ila 2007 du også, bare vent og se:-)

Og hold godt fast på den gode magefølelsen din, du er på god vei allerede når du har funnet den skal du vite...

Ønsker deg lykke til, stå på og ikke gi opp!!!

Klemmer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...