Gå til innhold

Ønsker tips om gulping!


A4 Husmor....

Anbefalte innlegg

Lillegutt på 5 mnd. har plutselig begynt å gulpe så fælt. Gulper gjerne et par timer etter mat, dette har vart i et par uker nå. Han får morsmelk uten kumelk så det kan ikke være kumelk i erstattningen som gjør det.

 

Har dere noen erfaringer eller tips blir jeg veldig glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en liten gulpegutt, men har vel dessverre lite tips å komme med. Litt rart at han plutselig har begynt å gulpe mer?! Min gutt har gulpet mye hele tiden han, så jeg er nå vant til å ha med ett lager av gulpekluter omkring. Synes kanskje han gulper litt mindre i perioder, men jeg tror faktisk at jeg har litt mindre melk i puppene da, så han spiser seg ikke så propp-full. Når melkemengden øker igjen, så begynner gulpingen mer igjen også. Og så synes jeg at han gulper mer nå som han får sitte mer (mer press på magen kanskje?) enn når han bare lå flatt på gulvet...

 

Vet det går ann å kjøpe fortykningsmiddel som man kan blande i melka, men da må man pumpe seg for å gi det på flaske. Det kan fungere for noen, men problemet er at mageinnholdet da blir tykkere, dersom de da gulper kan de sette de i "vrangstrupen" og få pusteproblemer... Så jeg bruker ikke det.

 

Har utstyrt meg med en drøss gulpekluter og masse godt mot... Er lei, så jeg gleder meg til det skal gå over... Lite trøst herfra, dessverre! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gulper her i huset også, det skvetter rundt over alt, noen dager blir det tøyskift hele tida for gulpen kan sprute langt nedover klærne. Virker som han gulper mer når han spiser mye (er stappmett), og etter at vi begynte med litt fast føde, kan han gulpe flere timer etter at han har spist. Så det spørs om det er tungt å fordøye. Synes også han gulper mer når jeg har spist sterkt krydret mat eller grøt.

 

Det sies at gulping betyr at de i hvert fall får nok mat, for det tar litt tid å tømme en helt full magesekk. Guttene er visstnok mest utsatt fordi de oftere har svakere lukkemuskel over magesekken.

 

Har dere nettopp begynt med fast føde? Eller er det noe du har spist i jula som du vanligvis ikke spiser? Kanskje du bare har mer morsmelk og at den flyter lettere for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...