Crazyyyyyyyy:) Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Nå har jeg vært på juleferie i hjembygda og møtt slekt og venner. Så og si alle har kommentert at magen min er så liten!!!! Jeg ligger jo akkurat på streken på FS mål så jeg kan ikke skjønne hvorfor de syns magen er så liten...... Jordmor eller legen ville vel sagt ifra hvis de mente noe ikke var som det skulle..... Flere som har opplevd det samme?
Crazyyyyyyyy:) Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 28. desember 2006 mente selfølgelig SF mål........................
fikk prins 11.01.07 Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Akkurat sånn har jeg hatt det hele tida...alle sier jeg er såå liten i magen..men har også ligget rett på streken på SF målene til nå...nå har jeg flatet ut for to uker siden og funnet ut at jeg er langt mindre enn jeg var med første mann...men det kan være pga at jeg ikke har gått opp like mye i vekt denne gangen også...du har ingenting å bekymre deg for...kos deg med magen du den vokser og det er det viktigste!!!
propell nr 2? Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Har også heile tida våre liten, og våre heime i jula å fått kommentarar. Men dei går på at eg er heldig, og det synest eg også. Graviditet er ikkje ein konkuranse om å bli størst mogleg. Viss det eventuelt skulle vere noko å bekymre seg for, så gir legen/jordmora beskjed. Så nyt magen din!!!!!
:) I svingen:) Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Samme " problemet " her også... Lite trivelig å få slengt i trynet at d må jo være en dverg i magen min....osv. Er blitt sånn at jeg heller sjuler magen min mest mulig, så får heller folk spekulere. D virker faktisk slik at d er konkuranse om å ha størst mage å at bebisen helst skal være over 4 kg!!! Da er visst alt normalt. URK!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 ååå så glad jeg ble nå! uff kansje litt dårlig gjort men... hører det støtt av alle hele tiden, bra det er flere her!
Crazyyyyyyyy:) Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2006 Da der det ikke bare meg da!!! Phu! Regner med magen blir stor nok etterhvert. Baby`n er jo litt i overkant av 1kg nå og skal jo bli 3-4kg i løpet av 3mnd.....
godiva med 3 gull Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 Jeg er 31+3 og har IKKE liten mage hvertfall!!! Men nå får jeg barn på 5 kg+. skulle nok ønske jeg ikke fikk så stor mage ja. Det blir fryktelig tungt herfra og i mål. De fleste spør om jeg skal ha 2, så motsatt problem, men...
cecci79 og Robin Skrevet 29. desember 2006 #9 Skrevet 29. desember 2006 jeg er stor, får iallefall høre hele tiden at gud du er blitt svær, kommer til å få en diger baby..ikke noe artig å høre det heller hele tiden.var på kontroll i går, lå litt under streken på mål, så han kan jo ikke være så stor...? er iallefall dritt lei å høre spydige ting om tjukkasen jeg skal føde..folk tenker ikke på at det sårer...
Candy girrrl Skrevet 29. desember 2006 #10 Skrevet 29. desember 2006 Når man er gravid ser folk det som sin plikt å uttale seg om magen. Og man hører mye rart. Fikk også høre hele tiden at jeg var liten. Men fikk en unge på over 4 kg. Men det rare er at jeg også kunne få høre at jeg var stor, rett etter at noen da kjempeliten!! Så ikke uro deg. Mange tror de gir komplimang når de sier noen er liten..
Guba *mamma07+09+12?* Skrevet 29. desember 2006 #11 Skrevet 29. desember 2006 Det har jeg hørt gjennom hele svangerskapet! SF målene mine har vært på den rød streken hele veien. Blir litt lei, men man må bare ta det med et smil. Se det positive i det, at vi bærer lett. Det blir tungt nok på slutten uansett kan jeg love deg (4 dager til termin).
Elise og mamma Skrevet 29. desember 2006 #12 Skrevet 29. desember 2006 Uff, jeg har hele tiden ligget over den øverste grønne streken, og legen sier hele tiden at denne babyen ikke kommer til å bli liten... Har mareritt om at babyen er på over 6 kg. Skummelt å tenke på, siden jeg er 158 cm høy og har kjempestor mage. Folk spurte meg på gata om jeg skulle føde snart når jeg bare var 25 uker på vei!
HappyJoy Skrevet 29. desember 2006 #13 Skrevet 29. desember 2006 Kjenner til det der ja.. Jeg venter tvillinger og får hele tiden kommentarer på at jeg burde være større. Målte de igår og den ene ligger t.o.m. over streken! Den andre følger streken helt. Ikke bry deg! Legene er veldig nøye på at magen følger kurven og de vet jo best. Lykke til!!
Maren Elise og mamman Skrevet 29. desember 2006 #14 Skrevet 29. desember 2006 Jeg ligger faktisk litt over SF streken, men jeg lå høyere med sønnen på samme stadium, fikk en kommentar her forleden da jeg fortalte at jeg kun har en mnd igjen til termin, om at d skulle man ikke tro siden jeg ikke var så stor. Da ble jeg gla, for sønnen var 4100 da han kom til verden, d jeg ønsker nå er et barn på ca 3500, da har jeg kanskje barnet i babystr litt lenger. Er forresten over 100 kg selv, men har ikke gått opp så mye i svangerskapet her ennå, er litt stolt over d egentlig.
mammamaiken Skrevet 30. desember 2006 #15 Skrevet 30. desember 2006 Fysj på alle de som kommenterer magestørrelse! Har selv fått høre under hele svangerskapet at jeg er sååå liten, og hvordan går det an?!?! Snakk om å få deg til å føle deg unormal. Alt maset fra folk har ført til masse stress for meg, hvor jeg går og lurer på om noe er galt etc. Men jeg har ligget på streken under sf-mål hele tiden. Nå svarer jeg bare litt småfrekkt tilbake at jeg er litt lei av å høre det.. Lykke til alle sammen:)
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #16 Skrevet 30. desember 2006 Jeg har også hele tiden fått de slitsome kommentarene som "så liten mage du har" og "hvor har du gjemt den ungen hen da". Men ligger helt perfekt på sf- målet. MEN det måler bare til toppen av livmoren og det forteller visst jordmor alt om barnet, men "magen" min har forplantet seg rundt på sidene (jentemage som de sier, venter også jente...), men har ikke gått opp så mange kilo. Men magen til ei venninne ser like stor ut som min selv om hun er 4 uker kortere, men hun er ikke så "utflytende" i siden (typisk guttemage), men hun ligger også på streken i sf- mål. Så det er jo bare forskjell på hvordan man bærer barnet og har ikke så mye med hvordan barnet blir!
rahi Skrevet 30. desember 2006 #17 Skrevet 30. desember 2006 Tror folk mener å være oppmerksom, men man kan jo bli litt lei og det føles litt rart at det plutselig er helt legitimt å kommentere kroppen. Jeg får høre både at jeg har liten mage og stor mage. Og i jula greide en tante å spørre om det ikke var mulig å få kjøpt vide gravideklær lengre? Hadde på en kjole som var inntil over magen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå