Gå til innhold

Flere ammende som prøver å slanke seg??


2barns mor

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 1.5 måned nå, gikk opp 25 kilo i dette svangerskapet. 30 i det forrige for 2 år siden. Etter snuppa kom til verden, satt 10 kilo som støpt igjen, disse var jo med meg inn i det nye svangerskapet og av de 25 kiloene så er det 10 som sitter der også. Altså 20 KG. TILSAMMEN!!!! Vekta viser temmelig mye, så hvis det er flere som ammer her inne er jeg veldig mottagelig for råd. Jeg vet jo om nei-listen og ja-listen: nei til godis, sauser, poteter, brød osv osv. Ja til trim, vann, frukt osv osv. Men jeg er nok litt for glad i både mat og godterier og litt for dårlig til å trene. Men har planer om å ta meg skikkelig sammen etter nyttår nå, slik at jeg kanskje får av 10 kg. Har prøvd Xenical, men i og med at jeg ammer så får jeg jo ikke det nå. Som dere sikkert skjønner så er det endel kilo å ta av - de gir jo ikke slankepiller til de med normal bmi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kjenner meg veldig igjen i det du sier. har fått to jenter på 2 år, og nå er 18kg jeg vil ned igjen, sitter som limt fast. er glad i kosemat og brus, så er vel min egen feil at det går tregt.

har nå kjøpt pilates video jeg trener til en halv time hver kveld etter barna har lagt seg, får se om det hjelper. den halve timen går faktisk veldig fort, så håper det får i gang litt. Har du prøvd det? synes det er stress med studio og lange turer når jeg har to små, så ga helt opp det.

har vurdert å slutte å amme, er så lei av denne digre kroppen nå! Men, vil det beste for jenta mi, så ammer til hun ikke vil mer..

Hvis du vil kan vi jo prøve å backe opp hverandre, kan hjelpe litt det og. Bare si fra, så kan du få mailadressen min:-)

Lykke til for deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde: Det føltes litt bedre å vite at jeg ikke er alene i denne situasjonen, hvor gammel er den minste jenta di da?? I og med at minstemann her er kun 1.5 måned, er det uaktuelt å slutte å amme, selv om tanken på slankepiller gir meg "vann i munnen". Er enig med deg ang. studio. Trente på 3T tidligere, men det gikk for mye tid, når en har små barn så er iallefall kveldene (etter deres sengetid) veldig hellig for meg. Det er som oftest da godsakene kommer fram. Nei, har ikke prøvd pilates, men så de hadde dvd-filmer på XXL om det. Hvor har du kjøpt din da?? Har en film med Aerolates, men jeg er ikke i nærheten til å være så myk som de damene er, det skal visstnok være den mest suksessfulle fettforbrenningen. Innbiller meg at jeg bestilte en dvd fra Grete Roede en gang, må vel se om jeg finner den igjen.... har vært kjempefint om vi kunne backet opp hverandre! Kan du ikke fortelle litt om deg selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste min er 5 måneder, født 28juli. Synes hun er for liten til ikke å ammes, hun har ikke begynt med fast føde enda heller siden hun er ganske stor.

Alle sier man går ned fort hvis man ammer mye, men jeg føler meg som smokk enkelte ganger, men har ikke hjulpet noe på meg iallfall.

Jeg er 24 år, bor i Oslo, flytter til Kløfta om 20 dager. Samboer med en herlig gutt på 29år, gifter oss i mai.

Eldste jenta er nå 2 år og 5 måneder, er 2år og en uke mellom jentene mine. Hvor gamle er dine?

Jeg bestilte Pilates for dummies gjennom cd.com, der er det grunnleggende pilates og viderekommende, synes den er kjempe fin. Bare man setter den på og begynner i 5min, så får man energi til å fullføre halve timen. Med riktig kosthold skal man kunne gå ned en kg i uka i begynnelsen. (ikke helt troa på det, men verdt å prøve!)

Har Fedon kokebok og, prøvde den en uke, men klarer ikke holde meg til en diett rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kjøpt Fedon boka, men synes det er så mange "rare" oppskrifter der, det passer ikke inn i en hektisk hverdag iallefall. Jeg er 29 år, samboer med verdens beste mann som er 35 år. Vi har ei datter som ble 2 i september og minstemann er altså 1.5 måned. Vi bor like utenfor Trondheim. Ja, de fleste sier at en går ned når en ammer, men det stemmer iallefall ikke her i gården... har du prøvd pilates lenge? Skal gå inn på cd.com å se hva jeg finner ut... kanskje jeg skal prøve å kjøpe enda en film? Har du noen spesielle mål du skal nå før du gifter deg, når det gjelder antall kilo mener jeg? Fra 1.januar skal jeg iallefall prøve å kutte ut snop på hverdager. Kun en dag pr. uke blir innvilget. Dette har jeg prøvd før og det fungerte. Det kan være hvilken som helst dag i uka, men spiser jeg snop til Grey`s på tirsdager blir det ingenting til helga... Hva er ditt opplegg framover da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins Grete Roede-kurs for gravide og ammande. Sjølv har eg gått ned ca 14kg på GR-kurs i løpet av sommaren og hausten. Det viktige å huske på viss ein skal ned i vekt når ein ammar er at ein må få i seg nok mat, og ikkje gå for fort ned i vekt. 0,5 - 1kg i veka er ideelt. Eit Grete Roede-kurs kostar litt, men når du først har kome inn i rutinene går det fint å fortsette på eige hand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har som mål å gå ned 10kg til bryllupet i mai, men det tror jeg egentlig ikke går..Når vi nå flytter om 14 dager får jeg to venninner å trene med, håper det kan hjelpe litt, dra hverandre i gang. Har prøvd pilates i 4 dager bare, merker ikke annet enn at jeg er støl dagen etter foreløpig.

Har sett etter Grete roede kurs, men er ingen der vi flytter til, nærmeste blir Oslo, og jeg orker ikke kjøre tre kvarter hver gang, da går alt for mye av kveldene bort på kjøring. Internettkurs virker ikke på meg, må ha noen som drar meg i gang, har litt problemer med motivasjon..

Vært hos svigers i helga, har da hørt hele helga hvor tjukk jeg enda er, ser ut som jeg har kusma og at jeg aldri kommer inn i brudekjolen min, ikke akkurat støtte å få der i gården heller.

Har du en mann som støtter deg og slanker seg sammen med deg da? Mannen min trenger å gå ned 10kg selv, men han gjør ingenting for det enda. Tenkte prøve å få han med meg, tror det hadde vært lettere da.

Riktig godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd "litt lettere" på dagbladet.no og jeg gikk ned 27 kg i 2005, og så ble jeg gravid igjen... kjempeplanlagt... eh...not! Så nå sliter jeg med 10 kg ekstra. Har prøvd å følge samme kuren igjen, men syns at morsmelka blir dårligere og at den minker, så nå tør jeg ikke å gå for fullt igang med det før jeg er ferdig med amming. Men jeg vil allikevel anbefale "Litt lettere", for da snakker vi om noe som ikke koster skjorta og som fungerer. Legge om kostholdet. Ikke trente jeg spesielt mye heller. Jeg har også prøvd Xenical en periode tidligere, men det hjalp ikke nevneverdig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: GODT NYTTÅR!! Kjempeflott at du får to som vil være med å trene sammen med deg, det øker motivasjonen og en føler jo at en må stille opp når de andre gjør det. Slik er iallefall jeg....

MEN.... herregud, for ei svigermor du har da!! Henne har jeg så absolutt ikke ville utsatt meg mer enn nødvendig for. Min svigerfamilie er veldig tynne og føler at de ser ned på meg fordi jeg har 25 kilo som må av. Jeg synes det er helt forferdelig å tenke på tallet 25, så jeg har bestemt meg for at jeg skal ned 6 kilo i første omgang, da er jeg på et rundt tall, så kommer jeg til ha 5 kilos mål etter det. Håper motivasjonen kommer, den er iallefall ikke der enda. Tok 10 min. på en ministepper idag, fikk i bursdagsgave av søstra mi i høst, men har ennå ikke vært i bruk (fysj og fy...) 100 sit-ups ble det også, men den hengebuken her kommer vel ikke bort med annet enn operasjon å det koster!! Jeg er ikke motivert for GR-kurs i det hele tatt. Har hatt bøker fra kursene hennes før, men føler at dette ikke blir noe for meg. Vi er for glade i poteter, ris, saus osv. Så jeg må nok bare lære meg til å spise mindre og mer bevisst. Har innført snop-forbud i ukedagene her nå, jula har jo vært helt ekstrem - så nå må jeg iallefall prøve. Samboeren skal også prøve å gå ned i vekt, han trenger det ikke, men han skal være med i et sykkelløp til sommeren og har bestemt seg for at han skal ned 13 kilo.

 

Jeg håper virkelig at du klarer å gå ned ønskede kilo til bryllupet ditt, men fortvil ikke hvis du ikke gjør det. Ei venninne av meg gikk ned 10-15 kilo på noen måneder før bryllupet sitt, når hun var pyntet og fin og fjong, var det nesten ingen som kjente henne igjen. Det var liksom ikke henne.... hun var jo veldig fin - ikke noe med det, men det var ingen som var vant til å se henne slik.

Håper mannen din klarer å si ifra skikkelig til mora si, når hun ikke skjønner selv at hun sårer andre, så bør hun bli fortalt det! Skjønner godt at du ikke vil utsette deg for henne, men han kjenner jo både deg og vet at du blir såret og hennes sylskarpe tunge - så kanskje hun biter ordene i seg neste gang hun vil slenge med leppa!

 

Lykke til i dagene som kommer, vi er vel alle litt ekstra motivert nå når det er ett nytt år og nye muligheter!!

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...