Gå til innhold

Hvorfor er det farlig å slanke seg når man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å slanke meg, fullammer ikke lengre.

Tenkte at jeg har som mål med 1 kg. i uken.

Er det for mye?

Noen som vet hva som skjer hvis det går miljøgifter i melken?

hva skjer med barnet?

Jeg trenger virkelig å slanke meg....

Skrevet

Jeg vil tro at det er lettere å miste melka da om man slanker seg. Du vil vel få en viss vektreduksjon likevel når du ammer. Jeg har villet vente med slankingen om jeg var deg. Men du tenker vel sikker på slankemiddel du da eller? Siden du nevner miljøgifter. Tror ikke det er noe særlig bra. Men det skal jo stå på pakken da.

Skrevet

har lest at ved nedbrytning av fettet i kroppen vår vil de uheldige stoffer som er lagret der potensielt gå over i melken! men vet ikke noe om miljøgifter i melken, dessverre... håper du finner ut av det, lykke til! :)

Skrevet

Det er jo ikke farlig å gå ned i vekt, men man skal ikke overdrive pga gifter som kan bli frigjort i kroppen (som en over her skriver), som da kan gå over i melka.

1 kg i uka høres mye ut, for det er ganske vanskelig å opprettholde et sånt vekttap over tid. Da ender man bare opp med å bli skuffet i stedet for å bli glad for det man faktisk har gått ned. 1/2 kg i uka er i følge de fleste eksperter et overkommelig mål, så kanskje bedre å sikte på det i stedet? Lykke til :)

Skrevet

jeg vet ikke så mye om sånt men har erfart en fint de syv ukene jeg har vært mamma og ammet og det er at man kan miste melken- har gått ned 19kilo på 7uker- det jeg gikk opp i svangerskapet og en kilo til- og plutselig var melken borte når jeg begynte å stresse litt...

kom heldigvis tilbake når jeg begynte å ta bedre vare på meg selv- så hvis du skal slanke deg må du hvertfall passe på å spise nok, dropp heller det usunne og fokuser på HVA du spiser så kanskje du går ned litt på en sunn måte.

i tillegg kan det gå utover vekten på babyen at den ikke får så mye næring som den bør ha....

Skrevet

Det finnes et Grete Roede-kurs for ammende kvinner. Da unngår du at miljøgifter går over i melka.

Her begynte kiloene å gå av etter at jeg begynte med en daglig trilletur på morgenen på ca en halvtime. Har spist like mye hele tida.

Generelt bør man ikke gå ned mer enn 0,5 kg i uka mens man ammer, både pga faren for miljøgifter og pga at du risikerer å miste/redusere melken.

Jeg vet ikke noe om konsekvensene ved miljøgifter, men det er jo snakk om tungmetaller, det er vel særlig faren for kreft det gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...