Gå til innhold

Gjester på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg skal servere kalkunfilèt tenkte jeg. Men...Hva slags? Det eneste jeg vet er at jeg skal ha fløtesaus,poteter,smørdampede grønnsaker og waldorfsalat til.. Og det finnes så utrolig mange oppskrifter på kalkun,så jeg lurte litt på hvilken som passer godt til det tilbehøret :P om det er noen kokker eller lignende her... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen kokk, men en helt vanlig mamma som liker å lage mat! ;)

Jeg vile ikke gått for den marinerten varianten. Heller den naturell. Kjøp Natvigs krydderblanding og dryss over hele filèten. Stek kjapt i stekepanne og ha den over i en ildfast form. Ha kokende vann over i stekepannen og la den koke ut kraten å ha det over i den ildfaste formen. Skjær opp store biter med meierismør å legg oppå kalkunen og evt. dryss over litt ekstra krydder.

Skjær også opp en del vanlig løk, samt rødløk å ha oppi formen slik at du får en ekstra god smak på sjyet! ;)

Når kalkunen er ferdig stekt så lager du saus av meierismør, mel og stekesjyet. Du velger selv om du ønsker å ha fløte i sausen, men det har jeg aldri brukt selv da sausen har vært snadder uten! ;)

Det som også hører med er tyttebærsyltetøy, rødbeter, rødkål og alt annet godt du kan finne på! ;)

Lykke til og Godt Nyttår! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...