Gå til innhold

Er paa islandstur med 4,5mnd baby. huff.....kan noen gi gode raad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naa skal vi hjem i morgen med nattfly. Reiser kl 15 paa dagen og er hjemme ca 2 paa natta. Har vært her i 11 dager, og lillegutt virker utslitt.I natt sov han i ca 13 timer. Spiste kveldsmat (mme) kl 18 og vi vekket han kl 9.30 i dag. Han spiste og litt etter ble han trött igjen.Er utaalmodig naa med gjestene som kommer og mer utaalmodig naar vi er paa besök. Jeg synes saa synd i han. Han maatte ogsaa bytte mme, for de har ikke collett her. Det reagerte han paa med en gang, hadde diare og oppkast. Men gikk over paa dagen. Siden har det gaatt fint. Naa er han overtrött og vil ikke sove. Det endte etter han graat seg svett at jeg tok han i vaar seng og laa ved siden av han. Sovnet kjapt. Ser ut som han ikke er vant til mye vind paa vinduene, for da vaakner han og skriker....vi har ikke vært ute paa tur saa lenge vi har vært her pga uvær. Det skal bli godt aa komme hjem naa. Men lurer fælt hvordan det vil gaa i morgen naar vi skal være paa tur hele natten og han bare maa henge i bæremeisen hele turen.... Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men.....

Et spörsmaal...... Burde jeg vekke han paa lördags morgen til vanlig tid slik han kommer i vanlig rytme,eller burde jeg bare la han sove??

Skrevet

Heia

Har desverre ikke mange gode råd å komme med til deg. Det der hørtes ikke kjekt ut, nei.

Men for å svare på det siste, siden han er så liten, hadde jeg bare latt han sove. Så får du heller prøve å endre rytmen etterhvert om det blir nødvendig.

Lykke til og god tur hjem.

Skrevet

Takk. Heldigvis saa skal vi hjem, saa om han har det trasig paa turen denne gangen, saa faar han roet seg naar vi kommer hjem. Han har vært saa god hele turen og samboeren min sin familie har faatt koset seg med han, men alle vil jo ha en del av han hehe. Heldigvis er han litt större til sommeren naar vi skal hit igjen. Da gaar det sikkert bedre.

Skrevet

Det er jo bra, det er ikke greit å være liten heller:) Ta det som det kommer og forbered dere godt, sånn at dere har alt dere trenger innen rekkevidde, så går det bra, tenker jeg:)

Skrevet

Synes du bare skal la ham sove, jeg med.

Uff, jeg var også på tur (Sverigetur da, men 17 timer lang biltur...) med lille snuppa mi da hun var 3 måneder. Til mormor & morfar :-). Det jeg merket var at hun ble VELDIG avhengig av å alltid måtte ha meg i nærheten, måtte se meg hele tiden uansett. Så jeg ble veldig sliten når ikke samboer var med og kunne avlaste! Og det ble bare verre og verre for hver dag også, vi var vekk i 10 dager og jeg lengtet bare hjem mot slutten! Syntes synd på snuppa også som så tydelig ville ha det kjente og kjære rundt seg. Det var som om hun pustet ut når vi kom hjem! Men pappaen sin måtte hun liksom "bli kjent med" på nytt etter den turen, og det tok noen uker. Slitsomt. Men det som var bra, er at vi ble flinke til å ut og reise på dagsturer :-D.

Neste gang (?), hi hi, neste evt baby, da reiser vi nok til mormor & morfar før h*n blir 2 måneder, eller når h*n er rundt 6 måneder og litt mer sosial...!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...