Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 skal frukt på glass også varmes før det gies? Bør jeg kjøpe 4 mnd glass når barnet snart er 6 mnd og aldri fått middag før? Noe som anbefales først? Gir kun grøt nå.. Hvordan varmer dere glasset?
ukjent Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har aldri varmet fruktmos. Potet og gulrot er god middag å begynne med. Glasset varmer du over vannbad til maten er 37 grader dvs luken.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Kan kanskje være lurt å kjøpe 4 mnd, men det er vel egentlig bare å prøve seg fram:) Varmer alltid maten til babyen i vannbad, vi. Er ikke glad i microbølgeovnen, men mulig jeg er litt "gammeldags" og uvitende på det punktet. Om frukten skal varmes, det husker jeg ikke for vi brukte ikke mye av de fruktglassene til de to andre og minsten har ikke fått slikt enda:) Bare grøt til nå.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 OG! Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar:)
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har ikke villet varme fruktmosen. 4 mndrs. grønnsakspurre er vel fint å starte med. Du kan også blande i litt leverpostei for høyere fettinnhold +++. Det er best å varme barnematen i vannbad.
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Det står på nestle sine hjemmesider hvilke som skal varmes og ikke:) de andre merkene vet jeg ikke. Jeg varmet litt på frukten og jeg:) selv om det står at den skal gis romtemperert.
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Jeg vil tro at noe av næringsinnholdet i frukten forsvinner ved oppvarming
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå