Gå til innhold

hva gir dere de små av kosttilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

aldri klart å få i småen den der tranen.. holdt på med d-dråper men er det egentlig tilstrekkelig? Kjøpte sana sol i dag, så den inneholdt ganske mange vitaminer og er god på smak, men vet ikke så mye om dette. Fint hvis noen har bedre peiling enn meg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga opp tranen til min gutt etter et par uker, og har etter det gitt biovit. Snakka med helsesøster om det, og hun mente det gikk bare bra.

Skrevet

jenta vår får tran hver dag og av og til sana sol. vet ikke om hun burde få vitamintilskudd hver dag. liker å tro at det finnes nok i grønnsakerne hun spiser.

Skrevet

Småen begynte å spytte ut tranen etter eit par mnd, så etter det har han fått d-dråpar. Han et mykje fisk (veldig glad i laks) så helsesøster meinte han får i seg det han treng av omega3.

Så sant ungen har eit sunt og variert kosthold er det berre d-vitamin h*n treng tilskudd av.

Skrevet

gullet får tran,har fått det sida han var fire veker. liker det fortsatt(heldigvis)

Skrevet

Jeg gir gutten vår tran hver dag. Har gjort det siden 4 ukers alder. Det var ikke enkelt den første måneden, men så ble han vandt til det. Har hatt noen "tilbakefall" hvor han sputtet det ut, men vi har alikevel funnet frem flasken hver dag, og tro det eller ei - han smiler når han skal få den :o)

Så lenge barna utenom tran (eller D-vit dråper) spiser frukt, og grønt hver dag, så skal det ikke være nødvendig med kosttilskudd. Ikke bra å få i seg for mye vitaminer heller. (spes ikke de fettløslige - eks D-vit)

Har lest at man ikke må gi både tran, og Sanasol pga de får for mye i seg av visse vit.

Men det er jammen ikke enkelt å vite hva man skal gi de små gullene - når hyllene bugner av barnetilpasset kosttilskudd!

Skrevet

Bytter litt mellom tran og sana-sol, det eneste som mangler i sanasolen er vel omega-3.

Skrevet

vi gir poden vår på 1.5år sanasol og har gjort det en stund.

vi gikk rett fra d-dråper til sanasol, har ikke gitt tran i det hele tatt:)

Skrevet

Vi gir Nycoplus "Multi" Vitamintilskudd for barn, har den på apoteket. Han får ikke tran, men spiser makrell i tomat på skiven nesten hver dag.

Skrevet

Gutten vår får

Tran

Sana sol

200 mg c vitamin

Også får han Sambucol. Det er ikke kosttilskudd med svarthyllekstrakt med solhatt.Bra for immunforvaret!!

Skrevet

Jeg anbefaler Eskimo for Kids... det er noe alla tran bare at det smaker mye bedre! Han får en teskje av det og en teskje bioviteller sanasol... så han får "namnam" hver kveld... Hehe...

Skrevet

D-vit.dråper til hun var året

Nå får hun biovit

Skrevet

Her gis det tran og tar det selv også. Regner med at ikke annet trengs. Hun spiser variert og sunt (bedre enn sin mor:)).

Skrevet

2 ts Eskomo3 = Omega 3 og omega 6

2 ts Biovit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...