Gå til innhold

Tør vi ta Sakarias vi også??? Please hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det var så kult! Sakarias! Isteden for Tobias, Mathias, Lukas...

Ikke mange heter det. Sjekket på SSB. Hva synes dere????

Var så anderledes men likevel så kjent for alle???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sakarias er et veldig fint navn. Jeg vet ikke om noen som heter det.

Skrevet

Sakarias er et flott navn. Hvorfor ikke?

Gjest Antarctica
Skrevet

Ta Kurt, da vel, så får dere noe som VIRKELIG skiller seg fra Tobias, Sakkeus, Lukas og hele gamletestamentet...

Skrevet

Neeei... Viss du vil styre unna poppisnavn bør du ikke velge det. Vet om mange små Sakarias'er for tiden...

Hva med Severin eller Laurits?

Skrevet

Haha. Negerbarn? Og jeg tenkter på en sørlandsk fisker!

Tror ikke Sakarias er noe populærnavn?

Synes det er kult jeg!

Skrevet

Sakarias er veldig veldig fint!

Skrevet

fint. vi likte også det engelske ZACHARIAH, men for vanskelig i Norge...

Gjest Antarctica
Skrevet

Eller Jeremias! Ananias! det finnes masse av dem!

Skrevet

Tør det ja! Silas er fint og. Glad i navn som slutter på -s :) Dessuten er jo historien om Sakarias så fin

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger! Vil gjerne ha flere!

Skrevet

Tja, det går sikkert an. For meg som er oppvokst på finnmarkskysten, høres det imidlertid litt rart ut, siden Sakarias brukes som et bannskapsord her oppe (omformulering for Satan). Så er nå mest vant til å høre det i lange remser av lite pene ord :)

Skrevet

Er det sant? Banner nordlendinger med Sakarias??? haha, er det sant? Som om man ikke tør å si Satan så sier man Sakarias i steden?

Vi har valgt Sakarias... Og har aldri hørt om dette? Noen andre?

Skrevet

Jepp, det er helt sant! Er vel kanskje sammenlignbart med østlendingenes "Søren"? Men jeg tror at det begynte med at man ikke turte si Satan, men at det endret seg til å bli bare en variasjon av Satan, for ei typisk remse med bannskap bærer ikke mye preg av å ikke tørre si noe, så Satan og Sakarias nevnes ofte i samme åndredraget. Vel, om du hører en finnmarking som sier navnet på gutten din med sint stemme, så vit iallefall at det antakeligvis ikke har noe med ham å gjøre ;)

Skrevet

Dra ikke alle nordleningan inn i det der.... Har aldri hørt om noen som har brukt et så teit ord til banning. Da må det være spesifik akkurat i finnmark eller med finnmarkskysten.

Skal man banne, så kom me ei skikkelig leksa eller la være å banne!!!!

Skrevet

Glemte å si godt valg:) Sakarias er et fint gammelt navn. Er selv vant med det i etternavn (Sakariasen) men fint som fornavn å :)

P.S. Har aldri vært borti en nordlennning som ikke tørr banne! (ser da bort i fra når små barneører er til stede)

Skrevet

NEI, ALT FOR LANGT OG TUNGVINDT, OG DESSUTEN IKKE NOE FINT!!! TA HELLER TOBIAS, ELIAS, MATHIAS, ABASS ELLER NOR "LETTERE"...:-)

(DATAEN HAR HENGT SEG OPP PÅ CAPS LOCK, ER IKKE SINT:-p)

Skrevet

Syntes det er kjempe kult! Tenkt på det selv og.

Skrevet

Kult! Er vel ikke mange som heter det? Noen som kjenner flere av dem?

Skrevet

Nei... tenk å rope på Sakarias. Blir for vanskeleg for min del. Er såååå mange andre og lettare (og finare) navn i samme stilen!!

Elias

Tobias

Isaias

Mathias

osv...

Skrevet

Jeg synes ikke det er tungt. Ikke i det hele tatt faktisk! Og poenget var jo å styre unna poppisnavnene som du nevner, Busted: Tobias, Mathias osv. Vi vil ha et alternativ til poppisnavnene og i samme stil. Har hørt om Sakarias og tenkte vi skulle gå for det. Har ingen andre navnealternativer?! Vi prøver til og med å finne flere alternativer! hihi. Men vi vil IKKE ha topp 20 navn. Det er så tungvindt på skolen med så mange som heter det samme!

Skrevet

Oj, hehe, jeg svarte visst to ganger, så det ikke før nå:P

Fine navn i samme stil:

Severin

Laurits

Tollef

Olaves

Jens

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...