Gå til innhold

Såper, salver og liknende....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere jenter!

Er det noe vits i å gå til innkjøp av såper, oljer og salver og sånt til babyen kommer?

I såfall hva og hvilke typer bør jeg kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe bør du ha klart.

Glem såpe. Det trenger du ikke. Det holder lenge med vann, eventuelt tilsatt litt olje for å få vekk inntørket bæsj.

Det du trenger, er en stellekrem til rød og sår stump. Da anbefaler jeg NAF barnesalve, som fås på apoteket. Den inneholder zink, er super å bruke og veldig drøy.

Dessuten trenger du en olje til å ha i badevannet dersom barnet ditt har tørr hud, til å massere babyen din med (hvis du skulle få lyst til det) og til å smøre den med hvis den har tørr hud. Da anbefaler jeg Weleda barneolje, som fås på helsekostforretninger. Den inneholder ikke parafin, i motsetning til vanlige babyoljer.

Skulle du få en baby med kjempelangt hår og måtte vaske håret det første året, så kjøp sjampoen til babyline. Den fås på apoteket. Babylines serie er en av ytterst få som får toppkarakter fra Grønn hverdag, fordi de ikke inneholder hormonhermende eller andre farlige stoffer.

For å lese mer om Grønn hverdags tester, se www.gronnhverdag.no

Bare husk å styre unna Natusans produkter, som er fulle av lumske kjemikalier. (Se Grønn hverdags tester).

I tillegg trenger du pyrisept/klorhexidin og q-tips, til å stelle babyens navle den første tiden. Det er alt!

Skrevet

Jeg kjøpte kun en pakke bileier da jeg skulle ha nr 2 og nr 3. Etter førstemann huska jeg at jeg ikke brukte NOE av det som var innkjøpt og måtte kaste det når det gikk ut på dato.

Butikkene har jo åpent etterpå også og besøkende er sikkert glade for å føle seg nyttige og vil nok handle med til deg om du plutselig trenger en stellekrem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...