Gå til innhold

Moden med åpning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jm, hun ville sjekke meg pga maseriene som kom støtt og stadig under hele konsultasjonen. For å sitere dama: "det er lenge siden jeg har kjent en SÅ moden livmortapp"... den har visst flata helt ut og jeg har 1cm åpning. Akkurat det med åpninga er ikke så mye å tenke på i og med at jeg er andregangs, men posisjon og modningsgrad på tappen gjorde at jm mener jeg kun har et par dager igjen... spennende altså :)

Uansett - jeg er fullstendig avslappet og rolig, jeg skal nyte det siste av jula og nyttårsfeiringa, og hvis knøttemor melder sin ankomst så får hun bare komme. Tror ikke jeg kommer til å bli HELT klar for dette uansett, så jeg setter meg like gjerne rett ned og venter, med gløggen innen rekkevidde, og bretter sammen de siste nyvaska babyklærne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende da :) Plutselig er du nok på vei for å føde. Fint at du klarer å slappe av likevel da!

Skrevet

Så spennende. Jeg skal til legen i morgen. Tenkte å høre om hun kunne sjekke hvordan vi "ligger an". Det er jo da bare 6 dager til termin så det kan jo være det er noe på vei snart. Jeg føler hun presser veldig nedover for tiden. Vil bare ha henne ut nå. Dessuten om hun er borti og provoserer litt på fredag kan det jo være noe skjer søndag kveld. Er ikke det minste sugen på å gå over tiden nå.... men hadde vært fint å ta det på mandag siden det da er blitt januar.

Skrevet

hehe, vel... det ville vært litt dårlig timing om det starter NÅ, så jeg håper det drøyer et par dager til i hvert fall. Gubben har nemlig fått influensa og ligger strak ut her med feber og er akkurat så syk som menn kan bli... hehehe :)

Men det er ganske rart å være så avslappet ja... var ikke sånn sist akkurat :)

Skrevet

Du får ha lykke til,forhåptentligvis skjer det sikkert noe snart da :) Trodde du hadde termin i januar en gang jeg? Men det tror jeg om alle her... Hehe

Og så blir nok gubben litt friskere med en gang det skjer noe tenker jeg meg,de har det med å ville ha det litt ekstra vondt,så de får litt medlidenhet :P

Skrevet

Har ul-termin 8.jan, men den mistenker både jeg, lege og jm å være litt feil... det er mer sannsynlig med 2.jan. Uansett er jeg jo godt innenfor det som regnes som normal termin - dvs to uker før til to uker etter termindato :)

Skrevet

Da er det ikke overraskende i alle fall da :) Kanskje ikke det morsomste å se fyrverkeriet på nyttårsaften ut gjennom vinduet på fødestua. Men på den annen side så slår vel det å bli mor etthvert fyrverkeri :) (Kan jo også hende du får super panoramautsikt fra helikopteret rundt 00.00 den 01.01.2007. Om passasjerene i det hele tatt ser ut av helikopteret da :P)

Skrevet

hehehe kan vel hende jeg er opptatt av litt andre ting enn utsikten - enten det er fra helikoptervinduet eller sykehusvinduet ;)

Vel - jeg syns bare det er så godt å være helt avslappa i forhold til det :) Har blitt lovet innleggelse hvis det går over termin, så jeg skal slippe overtid. Men det ser jo kanskje ikke ut til at det blir aktuelt uansett...

ps: for å være helt ærlig så er jeg litt småredd fyrverkeri, så det spiller ingen trille for meg om jeg ser det fra et vindu :)

Skrevet

Du rekker jo kanksje en sniktitt mellom riene :P Men er man redd fyrverkeri så er det kanskje like greit å la være :P

Ja,det må være en god følelse. Jeg har enda ikke fått vuggen som jeg har bestilt,og den skal males,så begynner å få litt småangst for at jeg ikke får den ferdig før junior kommer... Men i forhold til fødsel er jeg avslappet,men jeg vet jo ikke hva jeg går til en gang :P

Skrevet

håper du slipper å vente like lenge som meg.. er en uke siden jeg var på kontroll med samme beskjed som det du har fått og her sitter jeg mer masrier og venter.. slimproppen gikk for 5 dager siden!! håper den venter til 2007 da..

Skrevet

Takk for råd :) Men jeg venter gjerne ei uke jeg. Har det så fint her atte :) Har jeg holdt ut med disse bekkensmertene og kynnerne i nesten to mnd så greier jeg nok noen dager ekstra. Slimproppen har jeg ikke sett noe til - verken i forrige svangerskap eller dette. Og om ungen kommer i 2006 eller 2007 gir jeg bæng i så lenge knøttemor har det bra og fødselen går greit :) Ønsker ingen reprise på forrige skrekkopplevelse i hvert fall.

Lykke til :)

Skrevet

Jasså, har du tenkt å snike deg til å få før meg....? Var på legekontroll i går, og alt er som før, hodet langt oppe, og langt fra festa, termin for 2 dager siden.... Syns på et vis litj-pia kan vente til nyttår nå, men idag gikk deler av slimproppen- uten at det trenger å bety så mye!:-)

Skrevet

Hodet til knøttemor ligger langt nede i bekkenet, men er ikke festa. Det trenger det jo heller ikke å være før fødsel... og med mindre slimproppen ligger og venter i truseinnlegget en dag så går den meg nok hus forbi denne gangen også :)

Spennende å se hvem som får først av oss da!

Skrevet

Hihi! jeg fikk også konstantert at jeg er moden, i dag. Fingrene til JM bare "swuppet" inn, og i ettermiddag har jeg fått tegningsblødninger (antar jeg det er). Absolutt ikke vondt å få dette sjekket, bare motiverende, for min del;) Lillegutt kan godt komme nå hvis han vil. Han er en del større enn gjennomsnittet viste målingen for tre uker siden, og hodet festet, SF målet flatet ut...i det hele tatt:VELKOMMEN;)))

Skrevet

Kanskje vi dukker opp på føde Vest begge 2 samtidig? Hadde jo vært trivelig det!:-)

Ellers har da guttungen her fått vannkopper! Stakkars liten er full av prikker og feber. Og barnehagen som påstod at han hadde vannkopper i mai, så vi måtte være hjemme i dagesvis....

Skjønte ikke helt da jeg nemlig at det var vannkopper, for de få prikkene han hadde da ligna ikke! Derom hersker ingen tvil nå!

Tror det var en allergi-reaksjon på myggestikk fra syden i vår jeg, ja.... Var på Kreta uka før!

Skrevet

Spennende dette her Ka.ping...hodet til lille prinsen vår har sneket seg godt ned for lenge siden det også...magen har med andre ord sunket bra og det presser godt nedover..hodet var såvidt bevegelig forrige uke..men det er andre gangen så jeg regner ikke med at det fester seg før like før fødselen.....

har termin 10.jan...men mener at det er neste uke..så vi får se om jeg og samboer har rett på det...

Iallefall ønsker jeg deg masse lykke til skulle fødselen inntreffe de neste dager...!!

Klemmer fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...