Gå til innhold

Hvilken grøt/ frukt til baby 4/5 mnd?


Martemoren

Anbefalte innlegg

Gutten min på snart 5 mnd har fått grøt i ca en måned. Jeg begynte med for store og tykke grøt porsjoner av nestle sin ris røt. blander med mme. endte med forstoppelse og mage smerter første uken. skftet til mais grøt samme skjedde, men ikke fullt så ile. ga sviske saft (han hater det)og malt i melken. uten særlig god virkning. byttet grøt igjen, til spesialgrøt fra nestle uten kumelk og gluten. magen fungerer nå veldig bra. har gitt fruktmos som lunsj, men så fikk jeg høre at jeg skulle være forsiktig med det. burde gi litt banan i stedet, så nå vet jeg ikke helt hva jeg burde gi. Tror ikke ris eller mais grøt har vært uheldig for han men jeg har gitt for tyke porsjoner. gir nå mindre grøt, nesten suppe. tror det er derfor han er bedre i magen nå. avføring hver dag. men lurer veldig på hva slags mat jeg skal gi! søker gode råd og en oversikt over hva og når jeg bør gi det forskjellige...også fremover når han blir større. er det farlig at han har fått mye forsjellig på en måned......ingen allergier i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Må bare være glutenfri til 6 mdr., altså ikke hvete eller havre.

 

Ex:

 

Quinoa

Hirse

Mais

Ris

 

Du kan ibløtlegge tørket frukt (abrikos, fiken etc.) i kokt vann og blende de og ha i grøten. Inneholder jern og holder magen i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...