Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Tulla vår har etter mange diarebleier blitt sår nedentil. Har prøvd med zinksalve + zinzalve +potetmel, men får ikke bukt med det. Prøver å la henn egå uten bleie så mye som mulig, men problemet er at hun krabber og går og da tisser rundt over alt...hehe. Forslag noen?
Fantorangen Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Nå er ikke tulla vår så gammel at hun krabber og går, men vi har også vært litt plaget av sår rumpe. Synes ikke sinksalver har hjulpet så mye, men NAF barnesalve synes jeg funker veldig bra. Virker som tulla også er fornøyd med den, blir veldig rolig når vi smører den på ;-) Får kjøpt den på apoteket, en hvit plast"krukke".
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Ok prøve det da. Takk for svar:0)
Amabolla Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Jeg bruker en salve som heter "Noni Leaf serum" når vesla er skikkelig sår-i løpet av ett par dager er det borte.Men denne kan kun bestilles fra forhandlere-hvis du ikke bor i Oslo da.(http://www.tahitiannoni.com/Norway) Det kan av og til hjelpe å skifte bleietype-f.eks bytte fra pampers til libero e.l.
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Har du prøvd med inotyol? Funker som bare det! Kan også anbefale "Dermalibour" fra A-derma. Begge får du kjøpt på apotek og koster under hundrelappen. Lykke til og god bedring!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Har brukt A-Dherma produkter for andre ting og er kjempefornøyd. Får ta meg en tur på apoteket i morgen. Takk for svar alle. HI
mamsen-til-2 Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 inotyol var et vidundermiddel for en sår liten barnerompe her i huset. Han hadde skikkelig diare pga en antibiotika kur og ble knall rød på rompa. Smørte godt i 2 dager.....så betydelig bedring etter dag 1.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Ikke akkurat det du spør om men... spiser du mye klementiner nå i disse juletider? Jeg gjorde nemlig det og datteren min ble kjempesår. Med en gang jeg sluttet gikk det over. Tenkte bare jeg skulle nevne det sånn i tilfelle ) Uansett, lykke til!
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 28. desember 2006 #9 Skrevet 28. desember 2006 Potetmel bør ikke brukes når det er sår. Det tørker ut så sinnsykt at det blir verre. Men det kan hende det er bra å bruke det før det blir sårt. Ellers har jeg ikke annet råd enn zinksalve å gi deg jeg altså. Skifte bleie oftere.
2barns mor Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har alltid brukt Silulen til stompen på barna. Bank i bordet.... har aldri vært sår!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå