Gå til innhold

Dere i Bergen: Storken eler Føden?

Anbefalte innlegg

Hei alle dere som har eller kjenner noen som har født i Bergen:

Storken eller Føden? Evt hvorfor/hvorfor ikke?

Og etterpå: Barsel eller Barselloftet?

(Dersom man nå får velge da...)

Jeg er veldig usikker!

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7573746-dere-i-bergen-storken-eler-f%C3%B8den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg,

jeg tenker Storken, litt mindre preget av sykehus der og så tenker jeg sånn at skulle noe gå galt/man trenger noe som de ikke tilbyr på Storken er det bare en dør mellom Storken og føden. Og etterpå har man jo et rom på Storken, man er gjene ikke så hypp på å flytte lange veier etterpå så jeg tenker over gangen er best:-) Stort sett alle jeg har snakket med som har prøvd begge deler anbefaler Storken på det sterkeste siden det er litt mer personlig og litt mindre sykehus. Lykke til usansett hva du velger:-) Kanskje ligger vi vegg i vegg der oppe en dag og presser:-)

Heisann! Jeg fødte på føden for 3 1/2 år siden med førstemann. Han kom en måned for tidlig så jeg fikk ikke velge selv. Det var en rolig og fin stemning på føden, jeg fikk ta varme bad, akkupunktur og hadde i tillegg tilgang til medisiner om nødvendig. Så føden kan anbefalles, selv om jeg også har hørt mest positivt om storken!

Jeg tror ikke jeg ville valgt barsel om jeg fikk valget. På barselsgruppen på helsestasjonen diskuterte vi hvordan vi hadde opplevd sykehusoppholdet. Vi var alle enige om at vi ikke var fornøyd med barsels avdelingen. Det var alt for lite pleiere på vakt som bare hastet fra den ene til den andre, far fikk ta lite del i tiden på barsel ettersom besøkstidene på rommet var veldig begrenset. Barselloftet høres mer fristende ut! :)

Når har dere termin forresten? Jeg har 6 feb. Men etter som førstemann kom en mnd for tidlig er jeg ganske sikker på at det skjer denne gangen også...!

Fødte på føden for 2 år siden,ble flyttet fra storken pga dårlig fosterlyd. Likte meg ikke så godt på Storken,pga av en svært lite hyggelig jordmor. Men synt jeg ble godt mottat på føden. Vil ikke anbefale barsel,personalet har det svært travelt,og jeg følte at de hadde svært lite tid til oss som var der. Hadde problem amming,og fikk lite oppfølging av personalet på barsel.Har bare hørt positive ting om barselloftet.

Jeg fødte også på føden for to år siden, og synes jordmødrene der var veldig hyggelige. Men var ikke fornøyd med barseloppholdet, fikk lite hjelp til ammingen som jeg ikke fikk til. Denne gangen vil jeg føde på storken og dra på barselhotell etterpå. Uten tvil!

Er lenge siden jeg fødte på Haukeland, 9 år siden, og håper ting har endret seg litt. Kom inn på Storken, fikk inntrykk av at det gikk prestisje i å holde på den fødende lengst mulig for å unngå smertestillende. Måtte inn på føden etter 24 timers skriking, og en fødsel som stoppet opp. Det var himmelsk å få epidural og hele pakka. Men personalet var hyggelige på Storken, lite hyggelige på føden, og merket godt at det ikke var tid til de ammende på barsel. Nei, jeg er glad jeg ikke bor i Bergen lenger....

Annonse

eg har ein gutt på to år. då han skulle ut var eg først på storken men blei flytta over på føden etter ei stund for eg måtte setja fødselen i gang skikkeleg. eg likte meg begge plasser! plusset med storken er at du har eige rom med bad og tolalett. på føden måtte eg gå i frå rommet og gjennom gangen for å komma til toalettet. men det gjekk så fint. jordmora var så koooosli.

veit ikkje kor eg vil føda neste gang med det er heldigvis nokre månader til endå

Blir nok føden på meg denne gangen også:) Greit å ha valget om smertestillende om man har behov for det. På storken (så vidt eg vet) e det ikke mulighet for å få det i det hele tatt.

Etterpå håper eg å få komme på barselloftet igjen. Kjempeflott der, som å bo på hotell (noe det også e hehe). God mat, ikek sykehusmat, og man kan styre ting selv, men også få hjelp om man trenger det eller lurer på noe:D Dessuten får man eget rom på barselloftet og mannen kan overnatte med deg, selv om det koster litt..husker ikke hvor mye, men dyrt var det ikke:) Hadde venninnen min der hos meg eg fordi pappaen jobbet i oslo:)

Jeg har født på storken to ganger og syns det er greit og fint for meg, men jeg har ikke hatt noen sånn voldsom varm og vennlig og kose-jordmoren for alltid følelse. Egentlig følte jeg meg litt vel overlatt til megselv da jeg fikk min første. Da jeg fikk mitt andre barn, ville jeg HELLER hjem å være barsel og få besøk enn å være DER? - Jeg velger nok Storken denne gangen også, for da vet jeg liksom hva jeg går til, men jeg har inntrykk av at Føden på KK er like bra og kan tilby fødselshjelp over hele linja. Det handler nok svært mye og hvilke jordmødre en møter, hva slags skift det er, om et er travelt eller ikke osv osv.... Og det kan en jo ikke styre uansett:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...