Gå til innhold

Noen som har vært borti ringorm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan arter det seg og hvordan blir det etter man har begynt å behandle det?

Legen trodde Snupp har fått det, men jeg er ikke så sikker. Føler det har blitt mye verre etter vi begynte å behandle det. Noen her som har hatt det?

Skrevet

Hei!

Snuppa vår fikk ringorm på kinnet (legen mente hvertfall det var det). Vi fikk en salve (Daktacort) å smøre på. Det ble litt verre til å begynne med, men så ble det bedre og bedre. Nå er det helt borte. Hvis jeg ser antydning igjen, smører jeg på litt salve om kvelden når hun legges og etter noen dager er det borte.

Lykke til :-D

Skrevet

Hei

sønnen vår fikk det da han hadde vannkopper.Grunnen var at han hadde åpne sår og vi fikk oss en liten kattepus.Den hadde ringorm fra den ble født (i følge dyrlegen) og den smittet da vår sønn og han smittet det videre til oss.Det begynte som en flekk på halsen,med hvit kjerne og rødt rundt..om jeg husker rett.Det klødde også.Vi måtte bruke canesten på det vi.det er en soppinfeksjon.Ikke farlig men..katten hadde så mye at den måtte avlives og de vi hentet den hos måtte sende alle dyrene sine til sjekk.(9 katter/hunder)Det viste seg at det var faren til denne lille katten som var en villkatt og som smittet moren og kattungene ble da født med dette.Men skjelden det smitter over fra dyr til mennesker,så da var det sikkert fordi han hadde vannkopper.(også i følge legen.)

Det tok litt tid før de forsvant men borte vekk ble alle rundingene..hehehehe.

LYKKE TIL!

Godt nytt år!

Skrevet

Jeg har også hatt ringorm, tok lamesil for det. Mit fflekk ble ikke verre, kløen gikk fort over, men det ble en tørr flekk der leeeenge.

Husk at du må bruke salve to uker etter alt er borte, for soppsporene sitter langt inne i huden.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...