Gå til innhold

Noen her som har testet positivt på Toxoplasmose?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig å teste positivt på antistoffer, det vil si at du en eller annen gang har hatt sykdommen. Veldig, veldig mange som er eller har vært katteeiere i og omkring Oslo har hatt toxoplasmose. Jeg er en av de. Greit å vite, da trenger jeg ikke være redd for det i alle fall i svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke det er så vanlig å teste postivt. Under 10%. Jeg har hatt utegående katter og innekatter i hele mitt liv. Og jeg testet negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært i stall og jobbet på veterinærkontor spsit rått kjøtt ogsalater i syden. og aldri fått smitten før. I norge er det ca 8 % av kattene som er bærer av det mot nærmere 80% i spania...Ikke veldig vanlig faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Aner ikke hvor vanlig det er, men jeg testet positivt på antistoffer sist jeg var gravid. Det vil si at jeg en eller annen gang har blitt smittet. Har ikke vært i nærheten av katter, så det må ha vært noe annet. Aner ikke når eller hvor? Toxoplasmose er jo ikke farlig for oss voksne, så man kan ha vært smittet uten å merke det...Det som er kjekt med å ha vært smittet er at man ved annen gangs smitte danner en annen type antistoffer som går gjennom morkaken til fosteret, hvilket det ikke gjør første gangen. Så jeg trenger ikke bekymre meg så mye om toxoplasmose dette svangerskapet!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...