Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Uff nei nå tror jeg er på vei til å få brystbetennelse..... Halve puppen er hard med tydelige klumper og kjempe øm..... Har pumpa meg tom i hele dag og dusjet med varmt vann... Men det vil seg liksom ikke....Føles litt bedre, men så kommer det igjen.... Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre....??? Da hadde jeg blitt veldig glad... Skal ringe legen i morgen tidlig hvis det ikke er bra til da, eller er det nødvendig å dra på legevakten idag???.... Jeg har ikke feber, så føler selv at jeg kan vente til i morgen. Klem
firemerkersmør Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Fortsett som du har gjort, så kan du håpe det går over. Er puppen rød-flammete? Legen min så på det når jeg hadde betennelse. Virka som han diagnostiserte etter det. Er den rød eller du får høy feber så drar du.
Blomman Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 kjøp lecithin kapsler på helsekost, 1200 mg ta to kapsler morgen og kveld til du er bra, deretter en uke med tre kapsler a 1200mg pr dag i en uke, så en uke med to kapsler pr dag, vedlikehold,forebygging 1 kapsel pr dag. la barnet die med kjeven mot det harde område- les om forskjellige ammestillinger på ammehjelpen.no
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2006 Rullebulle Nei den er ikke rød flammete enda, heldigvis.... Skal virkelig følge med på det ja... Takk for svar )
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2006 Blomman Takk for tips:o) Hilsen
hårsår Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Beste tipset jeg kan gi i tillegg til de andre nevnte er at du må finne en ammestilling slik at du kjenner at betennelsen blir trekt ut av brystet. Du skal kjenne at det "napper" i det vonde området og at det er lindrende å amme. Hold hele tiden brystet tomt, og med èn gang du kjenner at det stikker/fylles opp litt setter du til å amme igjen. Brystet er tomt etter ca 1/2 time effektiv amming. Lykke til, jeg har selv hatt 6 betennelser på 3 måneder så jeg snakker av erfaring!!
Ruske-Sara Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Når du står i dusjen med det varme vannet, så må du samtidig massere fra det vonde stedet og ut mot brystknoppen (eller hva det heter..) Det er da viktig at du har satt i gang melkeutdrivningen så du ikke bare masserer kulen inn i brystet. Bruk olivenolje e.l. Pass på at du holder deg varm med ullgenser eller annet. Få ungen til å suge i ulike stillinger. Sist jeg hadde dette, var jeg tilfeldigvis hos en homopat. Jeg fikk tre piller (het noe med Bella) som skulle slippes oppi en 1/2 litersflaske vann. Denne skulle jeg riste på før jeg nippet til den utover dagen. Jeg gjentok dette dagen etter, og vips var betennelsen borte. Denne homopaten sa at det ikke bare er brystene du må holde varme for å forebygge betennelse, men også armene. Hvis du står med armene og roter i en fryseboks, så er det som å be om det.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 flotte råd som allerede er nevnt her.. det viktigste du gjør er å la barnet amme.. dersom du ikke klarer å få has på dette kan du oppsøke lege som kan gi deg resept på syntocinon som er et hormon som hjelper på melkeutdrivningen.. sålenge du ikke har feber/redusert allmenntilstand er man restriktiv med antibiotika. bør bruke bh som støtte.. legemamma..
katoes Skrevet 29. desember 2006 #9 Skrevet 29. desember 2006 Har du hørt om Kesam-metoden...? Den sto i foreldre og barn for et par mnd siden. Smør inn begge brystene med Kesam ( selvom evt bare det ene er rammet) Sitt med det i en halvtimes tid. Gjør dette 2-3 ganger om dagen i 2-3 dager. Denne metoden blir visst brukt mye i Tyskland. Funker selv på de værste tilfellene. Funka på meg også. Tok to ganger om dagen i to dager. I tillegg tømte jeg brystene så ofte jeg kunne. Prøvde annenhver time. Ikke alltid praktisk mulig å fa det til. Også hadde jeg varmeflaske på om natta. Jeg hadde nok ikke heller skikkelig betennelse, men såpass at jeg hadde feber. Lykke til !
Herkules Skrevet 30. desember 2006 #10 Skrevet 30. desember 2006 Jeg viste ikke annen råd enn å gå til legen jeg da, men så var det 2 dager til jeg skulle fly hjem fra spania og har flydd eri fra med feber 2 g før og ønsket ikke det med en liten på ganet. Antiiotika hjalp raskt i alllefall men du kan jo fint vente til dagtid. Skulle bare ønske lykke til egentlig
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #11 Skrevet 30. desember 2006 Vri opp en klut med så varmt vann du klarer og pakk inn puppen og masser lett lindrer også. Men pass på at kluten ikke blir kaldt, vri den opp ofte. Dette hjalp meg på julaften når alt var stengt og jenta hadde puppenekt (jeg har så dårlig utdrivning at jeg ikke klarte å pumpe ut mer enn den verste sprengen - og stress hjalp meg heller ikke...). Heldigvis sugde hun brystet tomt på natten når hun var for trøtt til å protestere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå