Gå til innhold

Innvendig UL


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er absolutt ikke ubehagelig i det hele tatt. Du får en stav ført inn i skjeden med glidemiddel på, du kjenner den nesten ikke. Er ingen skarpe kanter på den og er romtemperert. Du får sikkert se på skjermen samtidig som dem, det gjorde jeg i allefall. De forteller deg hva de ser og evt. størrelsen på fosteret. Gled deg du, var en hyggelig opplevelse for min del =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg hadde innvendig ul pga exu jeg også. VAr inne når jeg var 5+5 første gangen. Jeg syns ikke det var no ubehagelig. Litt rart å ligge der å sprike, men ikke no vondt.. Bare prøv å slapp av når du ligger der. De som gjør dette er veldig proffe, så det er ikke no å tenke på. Det er i allefall sånn jeg har opplevd det... Det de gjør er å stikke inn en "pinne" som de trykker mot livmorveggen. Helt ufarlig, men en vanvittig opplevelse!!!

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk/går svangerskapet ditt greit etter at du var på innvendig UL?

 

Hvor alvorlig var exu`en du hadde? Jeg måtte fjerne den ene egglederen, holdt faktisk på å stryke med, fordi jeg mista så mye blod. Er livredd for at det samme skal skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 6+5 når vi fant det ut. Ble sendt rett på fr.stad sykehus, var hos privatlege og tok ul. Ble operert ca 8 timer etter 1.ul. Det var 8 timer med mye tårer, venting, og nye ul'er. Men jeg fikk en fantastisk oppfølging etter at jeg kom opp på den avdelingen jeg hørte til på. Det var godt!! Jeg var egentilg veldig heldig. Egglederen min hadde begynt å sprekke, men hadde enda ikke sprukket helt, så det var i siste lita.... De fjerna den ene egglederen min oxo. Måtte ikke, men når de sa at det var 50% sjanse for at det skjedde igjen vis de ikke gjorde det, var det ikke mye tvil....

 

Jeg har fått fantastisk oppfølging dette svangerskapet. Jeg hadde bare en mens fra jeg ble operert til jeg var gravid igjen. Nå er jeg 12+4, og fått en fantastisk oppfølging. Har hatt 3 uler dette svangerskapet for å konstantere at alt var iorden, pga at jeg ble gravid så fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt to mens siden jeg ble operert, så jeg regner med at jeg også får god oppfølging denne gangen. Jeg var 9+6 sist gang da egglederen sprakk. Fikk du noen forklaring på hvorfor du hadde exu?

Lykke til med resten av svangerskapet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått no forklaring. Det kan være så mange grunner... Egglederen kan ha vært tett, eller så kan jeg ha hatten betennelse i den... Vennskelig å si.. Kan ha vært no galt med den åpne lukke klaffen.. Eller så kan egglederen ha sett ut som en vei med masse hull, så da kan egget ha lagt seg nedi ett sånnet hull...

 

Sa døm hva som var galt med egglederen din eller??

 

Du får kreve god oppfølging denne gangen da vet du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har vært på 3 innvendige UL siden jeg fant ut at jeg var gravid. Er nå 6+2 på vei. Jeg syntes ikke det var noe vondt til tross for at jeg var litt nervøs da jeg hadde mye vondt. Staven de bruker ser nesten ut som en dildo som de har glidemiddel på. Det kan være litt ekkelt når de fører den inn og tar den ut, men hvis du greier å slappe av går dette kjempegreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...