Gjest Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Synes det var tidlig, men manna sa at det var vanlig....hvorfor skal vi vente til de er 6 mnd nå og hvor mange babyer har blitt ødelagt av å få grøt så tidlig?
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Det sies at forskning som er nyere enn den de hadde når vi var små tilsier at fordøyelsessystemet ikke tåler vanlig mat før de er fire måneder. (jeg fikk også grøt fra tre måneder, velling fra jeg var 2,5 måneder og har ingen problemer nå hvertfall...) Hvis ungen min fortsetter å hyle etter mat hele tia kommer han også til å få grøt snart...
Gjest_1001 Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Jeg og... Når min ene søster var liten skulle det fullammes til 9 mnd
leader of The pack Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 og hvor mange mennesker lider av allergier, intolleranser og eksem? Vet ikke helt hvordan du definerer ødelagt?
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 jeg fikk grøt fra jeg var 3mnd å. elise å.. trengte mer enn 1.3l mme i døgnet
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 min eldste fikk grøt fra 2mnd alderen hun.spiste enormt mye melk,så jeg trossa hs der.fikk tilbake en mett og fornøyd jente. har ikke sett at hun tok skade av det jeg. men han her skal få fra 4mnd.for jeg utsetter kranglinga og sølet litt,hehe....=)
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 sant nok leader of the pack, så det er nok lurt å høre på øvrigheta =) Men det rare er jo at babyer får eksem og allergier nå også. Jeg skal vente med grøt, men hyler tassen mye etter mat skal han nok få smake litt fra 4-5 mnd alder. Det jeg mente med ødelagt var mer i henhold til tarmsystemet osv
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Gutten min på 11 år fikk fra han var 3 mnd...men det var fordi han ikke ble mett av melk, og var sur og gretten hele tiden. Fikk en ny gutt når han begynte med grøt. Jenta mi på 9 mnd nå begynte da hun var 4 1/2.
mai mammaen til to Skrevet 28. desember 2006 #9 Skrevet 28. desember 2006 blir jo noe av det samme som dette med krybbedød. mamma var helt i sjokk når jeg sa at nå skulle babyene ligge på ryggen og ikke magen. det kunne hun ikke skjønne..og når jeg sa at hun for all del ikke skulle ligge henne på magen i sengen så sa hun det er jo et under at vi lever...men når jeg sa at krybbedødligheten har gått ned så blir hun litt enig alikavel forresten, jeg og fikk grøt fra 3 mnd
leader of The pack Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 jeg kjenner veldig mange som sliter med magen faktisk. Som har overfølsomme tarmer.....kanskje de fikk grøt tidlig? Det er jo helt umulig å vite og krever mange år med forskning. Eldste min ble født i 1998 og da begynte vi ved ca 4 mnd....det var helt vanlig på den tiden.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #11 Skrevet 28. desember 2006 leader of The pack kan nok hende det ja. Jeg vet hvertfall at en god del fysioterapauter foreksempel hevder at grunnen til at så mange godt voksne folk har så mye ryggproblemer er dårlige madrasser fra de var nyfødte.....guffent å tenke på. Ting vi gjør mot babyene våres nå kan få stor konsekvenser 30 -40 år senere.
leader of The pack Skrevet 28. desember 2006 #12 Skrevet 28. desember 2006 jepp. Derfor er det litt håpløst å si jeg gjorde sånn og sånn og det gikk kjempefint:) Sier en som har gjort mange rare og sikkert helt feil ting selv.....så da slipper jeg sånn bessewisser innlegg på krangle:)
Sina73 Skrevet 28. desember 2006 #13 Skrevet 28. desember 2006 Det gjorde jeg også og....hold dere fast: Jeg fikk også middag da jeg var 3 mnd. Kan ikke skjønne at det har blitt folk ut av meg, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå