Gå til innhold

Rehabiliteringspenger nå, hva med permisjonspenger da ?


KS 15.08.07

Anbefalte innlegg

Jeg fikk innvilget rehabiliteringspenger frem til slutten av mars 07 etter å ha gått sykmeldt i ett år. Hva skjer nå da ? Er det noen som vet ?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det jeg også skulle si var at nå er jeg gravid og hvis dette går bra vil jeg få barn tidl i september. Hva får man av penger da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får en engangsstønad på noen å 30 tusen(husker ikke helt nøyaktig men jeg tror d er nærmere 38 000) fra trygdekontoret og så er d rundt 1000 i mnd i barnestøtte eller hva d heter(d som alle får pr barn).

Når mitt nurk blir født går jeg over t rehabiliteringspenger(går på attføring).. Graviditeten kom som bestilt. Man får ikke rehab.penger pga at man har født,men jeg trenger en pause fra attføringa for å lade batteriene t et nytt skoleår og den pausen skulle jeg ha t sommeren.. Og nå har jeg termin i august. Perfect timing;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kan få fødselspenger

 

Du kan få fødselspenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Dessuten må du ha omsorgen for barnet, og ikke være i arbeid.

 

Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

 

* sykepenger

* fødselspenger

* svangerskapspenger

* adopsjonspenger

* dagpenger under arbeidsløshet

 

Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være

 

* lønn fra arbeidsgiver under utdanning

* ventelønn

* avtjening av militær- eller siviltjeneste

 

Perioder du har mottatt rehabiliterings- eller attføringspenger regnes ikke med.

 

Desverre får du ikke permisjonspenger... Men du får engangsstønad og barnetrygd.

 

Engangsstønad ved fødsel eller adopsjon

Beløp pr barn

kr 33 584,-

 

Satser for barnetrygd

 

Beløp pr måned

Ordinær sats pr barn: kr 970,-

Finnmarkstillegget pr barn: kr 320,-

Småbarnstillegg til enslig forsørger: kr 660,-

Utvidet barnetrygd til enslig forsørger: kr 970,-

Barnetrygden er skattefri og utbetales en gang per måned.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...