♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 28. desember 2006 #1 Del Skrevet 28. desember 2006 Har noen spørsmål jeg, og helt sikkert noen her inne som kan hjelpe meg... 1)Når skal jeg søke om fødselspenger? Er i begynnelsen av uke 24 nå. 2)Hvordan gjør jeg det? 3)Etter mine beregninger begynner jeg å telle mnd. fra juli. August jobbet jeg ikke så mye pga ferie og at jeg startet på skole. September gikk jeg på skole. Okt, nov og des har jeg jobbet 37,5 t. i uken + mere. Regner med å jobbe frem til 1 april, og hvs jeg da jobber jan, feb og mars, har jeg jobbet 7 mnd. Og tjent over det som tilsvarer engangstønaden. Så hvordan regner jeg ut beløpet jeg vil komme til å få? 4)Lønner det seg med 80% eller 100% seg, har ikke noen fast jobb. Går bare i ledige vikariater, som fører til at jeg nå har vikarstilling som tilsvarer full uke (37,5 t.) 5)Vikariatene er ikke på samme arb.plass men alle er i kommunen,,,, Dette har vel ikke noe å si? Hjelp meg.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7571266-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
doble Skrevet 28. desember 2006 #2 Del Skrevet 28. desember 2006 Ville kontaktet trygdekontoret jeg. De vet alt om dette! Les også inne på nav.no sidene deres, der står det nok litt og. Skal vel søke om fødselspenger 3mnd før termin tror jeg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7571266-hjelp/#findComment-7572881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
___ Skrevet 28. desember 2006 #3 Del Skrevet 28. desember 2006 1: Du bør søke om fødselspenger ca 1 mnd før du går ut i permisjon. 2: Fyll ut sjema fra NAV og gi beskjed til arbeidsgiver. Noen arbeidsgivere har egne sjemaer. Det kan være lurt å få en avtale med en saksbehandler i NAV. Da får du vite akkurat hva du skal skrine og hvilke papirer du trenger å legge ved. 3: Grunnlaget for utbetalingene dine vil normalt være det du tjener siste måned før permisjonen starter. Hvis lønnen avviker mer enn ca 25% blir det beregnet et gjennomsnitt for en representativ periode. Hvis du går på dagpenger regner de et gjennomsnitt av de beste 6 av 10 månter før permisjonen starter. Sykepenger gir samme rettighet som jobb. 4: Du vil sansynligvis få litt mer totalt utbetalt om du velger 100% utbetaling enn om du velger 80% Akkurat hvor stor differansen blir må du regne på i dit konkrete tilfelle. 100% utbetaling gjør deg også litt mer fleksibel i forhold til å finne ny jobb etter permisjonen. Du har også en mulighet til å gå over på dagpenger tidligere om du ikke skulle finne en ny jobb. Differansen mellom 80% og 100% utbetaling kan derfor bli ganske stor. 5: Det har ikke noe å si at du har arbeidet flere stede. Det eneste er at det blir litt flere papirer å holde styr på. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7571266-hjelp/#findComment-7573510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå