Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi fikk svar fra sædtesten i posten, men vi skjønte ikke så mye av det... Noen som kan hjelpe? Helt nederst stod det: "antatt normal befruktningsevne". (krysset av i normalbefruktningsevne og så føyet til antatt) På kommentarer står det: "Teratezoospermi (tror det er ordet, men det er skrevet veldig slurvete), usikker betydning p.g.a høyt antall spermier".

På motile spermier tår det totalt 159,6 (millioner) Det normale er visst 25 (millioner) så han har en stor konsentrasjon ja... Alle de andre tallene ser ut til å være innenfor normalen, men om dere har peil... spør etter tall så skal jeg oppgi det.

Helt nederst til høyre står det Morfologi vurdert ut fra "Strict Criteria" (Krüger et al): Svar 3% normale former (Normalt: >13%) -Er det veldig dårlig eller? Det er ikke så lett å forstå sånn lege-språk... Men tenkte det var noen her inne som kanskje hadde tolka sånne prøvesvar før...

(Jeg har vært gravid før, men mistet i BO i oktober-05. Antakelig fordi det var noe galt med arvestoffet i enten egget eller sædcella. Sier denne prøven noe om at det event. er stor sjans for at det var sædcella det var noe galt med?)

Fortsetter under...

Tusen takk for svar lindynatt!

-ikke oppløftende lesning :( Men kanskje vi endelig kan bli gravide vi også da...

Vet du om det er lang ventetid på slik behandling? Vi har fått tilsendt denne prøven fra legen. Det kom ikke noe følgebrev eller noe. Skal vi ta kontakt for å få fortgang i sakene eller skal vi vente til legen kontakter oss. For om funnene er så dårlig som du mener de er, så må vi jo ha hjelp til å lage babyen vår.

Hei, kjøp en bok som er skrevet av Dr. Zita West fra en bokhandler. Der står det enormt mye om både kvinnekroppen, eggløsning, sædkvalitet, ja alt du kommer på... en veldig bra bok til å ha som informasjon hjemme. Det står bla annet om det du spør her... tror den ligger på ca 200 kr. Men tro meg det hjelper for all spørsmål du har i huet... Anbefales...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...