Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 jeg lurer på om det er noen av dere som har det sånn? Vi har lyst til å prøve på nr to til våren (jenta mi er 20 måneder nå), men er litt bekymret for at vi får for liten plass. Vi har ikke råd til å kjøpe hus før om et par år, og vi har ikke lyst til å kjøpe rekkehus eller lignende for å bare bo der i et år eller to for så å flytte igjen... Det er to soverom i leiligheten, og stor terrasse på ca 40kvm. Vi har også litt hage. Det er en endeleilighet så uteplassen er bra. Det som jeg tenker litt på er lagringsplass osv. Vi har allerede mange esker med klær som ikke passer snuppa lenger på hytta..... Er litt usikker, men vil ikke vente for lenge med å prøve på nr to heller.....
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Go for it girl !! Ikke no problem så lenge dere er innstilt på det
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Vi har nå bodd i 1/2 år i en leilighet på 40 kvm med 8 barn, så vil tro det skulle ga fint med 2 barn på 72 kvm ei stund ja... ;-)
Northernlights Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Og jeg har bodd på ca 50kvm med 4 barn, så det går nok fint, ja =) Der det er hjerterom er det alltid husrom ;o)
Mom2Two Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Vi bodde i halvannet år med 2 barn på 49 kvm med ett soverom og svært dårlig lagringsplass. Det tæret litt på slutten, men gikk helt fint. Nå har vi hele 77 m2, 2 soverom og balkong på 12kvm. Det synes jeg er rene slottet til 4 personer:-) Vi bor midt i Oslo da, så det er jo ganske dyrt.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Det er jo ganske stort da! De fleste av våre bekjente, inkl. oss har mindre leilighet og to barn. Her i Oslo er det dyrt!
Zyan Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Vi bor på 39 kvm. 2 voksne, 1 barn, 1 hund og 1 katt. Syntes det er trangt, men et barn til også fått over 70 kvm ville vært himmelen ja.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Vi bodde slik i 3 år, og den siste tiden med 3 barn. Ingen problem. De to største delte rom, mens minste sov med oss. Vogna stod i gangen, lekene på rommet, med noen få leker ute i stua.
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 29. desember 2006 #9 Skrevet 29. desember 2006 Det går nok fint om du er innstilt på det. Vennina mi har 3 unger på 65 kvm. Trangt, men det går bra.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #10 Skrevet 29. desember 2006 I alle dager! Er det mulig? Rene mormor og de åtte ungene! Stabler du dem i høyden da eller?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #11 Skrevet 29. desember 2006 Har ikke lyst å kjøpe rekkehus fordi dere skal kjøpe hus snart.... HALLO. Vet dere hva et rekkehus kosetr eller? Godt opp mot 2 mill. Og er dere ferdig utdannet og begge med bra lønn, får dere alikevel ikke MYE lån. SÅ dere kan nok glemme å kjøpe hus til 3 mill. FØR dere har kjøpt rekkehus og opparbeidet dere egenkapital. To voksne med en vanlig gjennomsnittsinntekt får ca. 1.5-1.8 mill. i lån med gj. snittsinntekt altså..... For å være ærlig så "ser mange litt ned på" de som BARE bor i leilighet, ja rett og slett fordi dere virker uinnteligennte som LEIER, og ikke eier. KJØP NÅ, og bytt hus når dere får råd......er ikke sikkert dere overhodet får råd til DRØMMEHUSET før dere har bodd i rekkehus i MANGE år.... IKKE lie, kjøp! Det koster oss 7000 i mnd. å EIE. Jeg studerer, sambo jobber, vi har to barn. KAN tippe dere betaler iallefall 5000 for å leie, og da er det penger rett i glasset. Gå i banken og sjekk hva dere kan får i lån, og begynn nyåert på husjakt :-) :-) LYKKE TIL :-) :-) :-)
Luca Skrevet 29. desember 2006 #12 Skrevet 29. desember 2006 Hehe, hvor er det du tar disse summene fra:-) Hva vet du om HI bor i Ytre Arna(uten at jeg akkurat vet selv hvor det er da.-) eller indre Østfold, på Dovrefjell eller innerst i en Vestlandsfjord??? De summene du operere med gjelder i og rundt de største byene i Norge, og er ikke gjengs for hele landet vårt da skjønner du. Og hvordan i all verden vet du hva HI har som forventet inntekt om 2 år?? To voksne med gj.snittsinntekt får lån på 1.5-1.8 mill sier du, hvor er det HI skriver at han/hun er gjennomsnittslig da? Bare lurer litt jeg.-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #13 Skrevet 29. desember 2006 Ytre Arna ligger i Bergen kommune og har dermed høye priser. Får ikke et bra rekkehus til under 1,5 i Bergen.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #14 Skrevet 29. desember 2006 Vi bor nå i en leilighet på ca 40 kvadrat (et soverom med akkurat stor nok plass til seng til alle, stue og kjøkken i ett, bad og en liten gang, ingen veranda eller hage). Vi er 2 barn (på 8 og 1 år) og 2 voksne. Det kan være litt slitsomt i perioder med sykdom (da hadde det vært godt med et soverom til ja!), men ellers går det stort sett greit.
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #15 Skrevet 29. desember 2006 Akkurat som leiligheten vår det, men vi har ikke plass til alle på soverommet da. ;-)
mammmamia ** Skrevet 29. desember 2006 #16 Skrevet 29. desember 2006 Vi har to barn i en 60 kvm leilighet og det går helt strålende..! Men ønsker oss større plass etterhvert da :-)
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #17 Skrevet 31. desember 2006 Er DU litt uintelligent, anonym over her?? Hvorfor tror du hovedinnlegger kommer fra Ytre Arna? Og hvorfor i all verden tror du hovedinnlegger leier leilighet, ikke eier? Hvis jeg hadde eid leilighet hadde jeg aldri i verden kjøpt rekkehus, hvis jeg allikevel skulle kjøpt enebolig om et par år... Jeg bor i en småby på østlandet, og her får du en stor enebolig med stor tomt til under 2 mill.. Hovedinnlegger, dere kan fint bo på 72 kvm med to barn! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #18 Skrevet 31. desember 2006 Vi bor på 85kvm og kunne godt hatt 3 eller 4 barn her uten store problem.
Mor til Mini Skrevet 31. desember 2006 #19 Skrevet 31. desember 2006 Hei, jeg har lurt litt selv på hvor mye plass en etterhvert trenger med barn -så jeg hart dessverre ikke noen råd til HI. Men jeg ble veldig nysgjerrig på hvordan ASTERIXIA klarer å stable 10 personer på 40 kvm?? Hvordan gjøres det praktisk??
mamma77 Skrevet 2. januar 2007 #21 Skrevet 2. januar 2007 For oss fungerer det ikke. Vi bor i en 3-roms i Oslo, 65kvm- 2 voksne og 2 barn på 2år og 6mnd. Her er mye hjerterom, men dessverre altfor mye ting i husrommet! Stellebord, bilstol, lekegrind, bæreseler, bæremeiser....alt tar plass! Vi flytter på landet til 130kvm stort hus med alt på ett plan og kjeller som vi skal pusse opp etterhvert. Men om du er veldig innstilt på det så går det sikkert fint. For meg er det pyton!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #22 Skrevet 2. januar 2007 Ser ikke problemet. I Tokyo bor gjennomsnittsfamilien på 40 kvadrat, alle mann. Og lagringsplass.. Som Ikea sier, tenk kubikk Lykke til!
Northernlights Skrevet 4. januar 2007 #23 Skrevet 4. januar 2007 Kinesere her hvor jeg bor, de kjøper gjerne 3 generasjoner sammen et hus på deling. Og så kommer tanter,onkler og søskenbarn og bor der sammen med dem...pluss kanskje arbeiderne deres! De sover overalt. En madrass med et teppe på gulvet gjør susen. Og tenk på Fillipinene! Der bor de kanskje 8 mennesker i ei pappeske... Ikke at det er noe å trakte etter, men det viser jo at alt er mulig. Vi bor trangt, men det har gått helt greit. Det eneste aberet er at jeg er så veeeeeeeeeldig uorganisert :-/ Det er alle tingene og klærne som tar plass her i huset. Ikke så mye "folkene" mine =)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #24 Skrevet 4. januar 2007 Jeg er utakknemmelig!Før bodde jeg i en leil på ca 50-60m2 og da var vi 2 voksne og ett barn,synest det var veldig trangt.Kjøpte hus på 106m2 og nå er vi to voksn og to barn,ser at det er rom jeg kunne ønske var større.Skal bli mere taknemmelig i 2007! Kan ikke forestille meg hvordan det ville vært med 8 stk på 40 m2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå