Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Sliter med dette og lurer på om det er noen her som eventuelt har dette og hva dere behandler dette med? Litt usikker hva som er trygt i forhold til graviditet...
kjempekanin Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Har fått masse eksem på puppene og brystet og under armene, det klødde veldig og var veldig rødt. Var hos legen min hvor jeg fikk noen tabletter mot kløe og salve til å smøre på, nå etter noen dager er det mye bedre. Snakk med legen din
tessa4? Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Hei hei! Jeg er atopiker og har hatt atopisk eksem siden jeg var liten. Dette er mitt tredje svangerskap. Med de to første gikk det nesten vekk, men denne gangen er det helt grusomt mye over hele kroppen. Jeg har fått Polaramin-tabletter for å lindre kløen og kan fortsette med min faste salve selv om det er høyt innhold av kortison i den. Hadde aldri klart meg ni måneder uten! Fikk også beskjed om at vanlig Hydrokortison-salve/krem er helt greit å bruke under graviditet ved små utbrudd med eksem. Hvis du er veldig plaget ville jeg ihvertfall fårr resept på de tablettene (de hjelper utrolig godt om natten) og evnt en salve. Lykke til iallefall :-) ingen enkel sak det der nei!!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 takk for svar:) Jeg har brukt hydrokortison og håper det ikke er noe farlig... Bruker den ikke hver dag da:) Men har lest at det ikke er farlig og hva skal man liksom gjøre? Er ikke så lett dette her... Men det står jo at det ikke er farlig så da må jeg jo bare stole på det:) Takk for svar iallefall:)
cec26 Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Hei:) Jeg har psoriasis,, og er ganske ille på hendene min om dagen særlig når det er kaldt ute.. jeg bruker en krem som heter a-derma. Ikke dyr, den fårdu kjøpt på apoteket... er basert på havre faktisk. Men jeg må være flink og smøre meg 2 - 3 ganger daglig hvis det skal ha noe effekt... Det er fuktighet eksem trenger, så smør deg ofte så blir det nok bedre.
Jubalov Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har eksem på fingrene og har tidligere brukt en salve som heter Elocon. Legen sa til meg at jeg ikke kunne bruke noe med kortison i under svangerskapet. Jeg ville sjekket med lege. Har begynt å klø på kroppen de siste dagene ( en ukes tid) og var på apoteket i dag for å kjøpe dusjolje som skulle hjelpe.... Skal høre nærmere med legen om dette i begynnelsen av januar.
babyphat2 Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 hei hei Jeg har psoriasis oa maa holde det i sjakk med salver ol. Faar det i hodebunnen og div flekker paa kroppen. Har blitt verre denne andre gangen naa naar jeg er gravid, men tror det er fordi jeg foler meg delvis dehydrert og klarer ikke spise! (er i uke 15) Haaper at jeg skal bli bedre snart..gaar paa reservene mine naa kjenner jeg og det hjelper ikke paa psoriasisen!! Legen min har sagt det er greit aa bruke disse prep i perioder. Jeg bruker diprosalic linement og salve. Det hjelper. Omega 3 /fiskeolje kapsler hjelper og, men er saa kvalm klarer ikke svelge de der tab!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 er noe skikkelig dritt dette her altså... Er ikke noe artig i det hele tatt,er så kjipt at man aldri blir kvitt det liksom,det er jo bare for noen perioder om gangen,... Er veldig plaget med dette på hendene og hemmer meg ganske mye...Har brukt hydrokortison noen ganger bare for at det værste skal forsvinne... Men kommer jo tilbake da... Bruker også a-derhma kremen,og det virker det også så jeg får holde meg til den:) Hva kan skje om man bruker hydrokortison da? står jo at det ikke er påvist skade på fosteret... Trodde derfor det var trygt jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå