soria moria og nurket Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 da går det vel ikke an å avvenne puppen? Stresser litt med å få i henne nok væske, for hun blir mindre og mindre interessert i puppen og hun vil som sagt ikke ta flaske eller kopp. Jobber som en helt med å tilvenne tutekopp før hun får helt puppenekt. Spiser bare 1/2 porsjon grøt i løpet av dagen, så det blir ikke mye væske derfra heller. Gode forslag mottas med takk! Hvor mye melk/vann må en på 6 mnd og ca 7,5 kg ha i døgnet?
soria moria og nurket Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2006 Ok, så det gjelder fremdeles altså. Trodde bare det gjaldt ved fullamming, jeg. Ikke så lett å vite hva hun får i seg gjennom puppen... :/ Ting skal tydeligvis ikke være så lett, men takk for svar!
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 vi slet aldri med det der. for hu var tre uker når jeg ikke hadde mere melk. så gikk fint. men nå for noen dager siden nektet hu alt. drakk vann og spiste grøt. drakk ikke melk på nesten to uker. men jeg prøvde til vært måltid. og føre hu spiste måltidene. men neida. men ikke vurdert og prøve mere grøt/middag? og kansje frukt. med litt vann til. og melk???
soria moria og nurket Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2006 Men hvordan skal jeg få i henne vann/melk når hun ikke tar flaske eller kopp? Og vi har akkurat begynt med grøt, så jeg kan ikke akkurat pøse på med det heller...Bruker 30 min på å få i henne 1/2 porsjon
Sjokoholikern Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Hmm... har ikke hatt samme problemet, men jeg vet at lillegutt elsker å drikke vann fra klut =) han rapper vaskekluten i badekaret og sluker i seg badevann... nam! hehe. du kunne kanskje prøvd i gi henne en klut dyppet i melk/vann? Ellers er det bare å fortsette å prøve med tutekopp, kopp og flaske, hun tar det nok tilslutt. har du prøvd ut mange forskjellige tuter på flaskene? gutten min ville ikke ha noe annet enn chicco når han var bitteliten, og plutselig sa det stopp, og da ville han ikke ha annet enn mam tut når han rundet 6 mnd. lykke til!
Gjest_1001 Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 By the way, min drikker kun fra vanlig glass eller sportsflaske Finnes egne sportsflasker for babyer...
soria moria og nurket Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2006 Sportsflaske har jeg ikke prøvd! Takk for tipset
m-mamma Skrevet 28. desember 2006 #9 Skrevet 28. desember 2006 Her sleit vi med det samme. Bare fortsatte å prøve med forskjellige flasker og kopper, og etterhvert gikk det. Regner med at du har prøvd mm i flaska? Hos oss gikk det da han begynte med litt mme i tillegg. Han skjønte at det var noe på flaska som smakte godt. Du kan jo gi litt væske med skje, da får hun jo i seg noe i alle fall. I prøvefasen ga jeg etterhvert også litt Nestle pæresaft uten sukker utblandet i litt vann. Hadde ikke tenkt å venne han til annen drikke, men det er jo ikke mer usunt enn fruktmos da. Dessuten fikk han i alle fall i seg væske.
mai mammaen til to Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 datteren min tar ikke flaske heller.. for å få i henne noe drikke så gir jeg henne enten fra glass eller fra tutekopp..når jeg gir fra tutekoppen må jeg ta ut den dingsen inni sånn at det bare renner rett igjennom...da drikker hun..... ellers så er sånne olden flasker populær hos henne og..blir litt grising..men det går greit... datteren min nærmer seg 8 mnd no...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå