mammatør Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Hei Fikk meg en liten støkk da jeg for to dager siden leste "til far Uke 34" ien sånn bok jeg har fått, hvor det sto at nå bør allt være i hus. Vi hadde en flat barneseng og litt ymse klær. Panikken tok oss ut i butikken i går så nå har vi barnevogn og stelleplass også. Hvor langt er dere kommet? Noen med tips om hva som bør i hus de neste 40 dagene (satser friskt på å føde på termin hehe..) og hvor man bør kjøpe det? Jeg bor i Oslo og er ikke flau for å handle på nett om noen har noen gode tips.. Er det forresten nå jeg kan kalde meg høygravid? (har 40 dg til termin) Takk for svar og tips.
2_TETTE Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Har en del siden sønnen vår er 15 mnd, men kan jo fortelle hva vi gjorde sist. Da jeg hadde 40 dager igjen hadde vi kjøpt vogn, vognpose,vogndyne, fått vogge, madrass til vogge, sengetøy. En del babytøy, stellebord, bæresele, tåteflasker (just in case), steriliseringsutstyr til flasker og smokker, ja..det meste:) Veldig deilig å slippe å handle siste mnd syntes jeg. Da vasket jeg babytøyet og gjorde i stand alt.... Nå har vi ikke kjøpt noe enda siden vi har det meste. Men skal snart handle litt babytøy og en søskenvogn...
eva luna Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 No venter vi nr.2, så det meste er i hus fra før. Men det det viktigste du trenger er jo seng, sengetøy + dyne , bilsete, stellebord/stellematte, vogn og klær. Av klær trenger du ikke så mye, bodyer, et par sparkebukser og noen tykke klær til å dra fra sykehuset med. Jeg trengte ihvertfall ikke kjøpe så mye, for fikk tonnevis i gave. Ellers er sånne gas-kluter til å vaske babyen med et must, vanlige vaskekluter blir for grovt. De får du kjøpt på sparkjøp og babybutikker. Et par smokker kommer jeg til å ha liggende klart, + en babywash til å ha i badevannet. En balje trenger du også hvis du ikke har det i stellebordet. Helseteppe eller fleecepledd til babyen er greit å ha. Et termometer (ikke øretermometer), neglesaks, ammeinnlegg, pyrisept til å rense navlen med, medisinsk flytende grønnsåpe som fåes kjøpt på apotek (til å skylle seg med nedentil etter fødselen for å slippe infeksjon), albueskjell til såre brystvorter og bleier i str nyfødt. Dette var ihvertfall det som jeg kommer til å ha klart. Ellers finner du som regel ut etterhvert om det er noe du trenger å supplere med.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Heisann! Jeg er 35+1 i dag. Senga er på plass, hadde egentlig ikke tenkt til å sette den opp.. men de solgte utstillingsmodellen til 30%.. så da ble det liksom for dumt å legge den sammen for den relativt korte tiden. Madrass er kjøpt. De fleste stelleprodukter, mangler et par ting.. og må ha noen flere kluter. Og bleier da.. men en vet jo ikke hvor stor unge en får.. så venter med det til etter babyen har kommet. Voksi posen er klar. Bilsete er klar. Vogna skal hentes 10 januar. Stellekommoden står klar på badet. Har kjøpt en del tøy så det holdet til førsten.. Har ikke begynt å vaske enda da.. så jeg har noe å pusle med i januar. Har tenkt til å bare vaske det nøytrale.. i tilfelle det ikke kommer en gutt likevel! hehe hm.... brystpumpe har jeg kjøpt. 1 ammebh, 3 sett ull innlegg. 2 håndkler til babyen og en haug med kosetepper. har også en del sengetøy. hm.. ammepute har jeg kjøpt ( 130 kroner på kid.. også var det 40% i tillegg.. ikke dårlig.. ) hehe.. Babybjørn bæresele er klar ( arvet denne) hm.. noe mer jeg har glemt.. lamme skinn har jeg kjøpt da. Også har jeg kjøpt meg en litt "pen" joggebukse som jeg skal ha på sykehuset.. pen og pen fru blom.. er vel ikke mange grill bukser som er pene.. men men.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har 4 uker til termin og vi mangler bilstol og badebalje..Og så skal vi kjøpe oss større bil..Er litt stress altså,skulle gjerne vært ferdig med alt styret :-)
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Du er forresten høygravid når det er 40 dager igjen! Når det er 21 dager igjen er du fødeklar
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Ja, deilig å slippe å styre så mye den siste mnd. ja, ny bil måtte vi investere i å! Ble litt trangt med den vi hadde! men det var ikke meg imot med litt større og tøffere bil! Må jo ha med meg en baby i tillegg til alt jeg shopper!! haha
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 hei! Vi var sinnsykt tidlig ute med det meste, eneste grunnen var at samboeren min hadde en grei sum penger på vei inn på konto, så når vi hadde vært på ultralyd og sett at alt sto bra til og at det var en gutt så ble jo han som en unge på julaften..... MÅTTE bare handle. sønnen jeg har fra før er 5 1/2 nå, så det jeg hadde til han har jeg selvfølgelig gitt videre... Det vi har investert i er: simo duo vogn, vognpose stellekommode klesskap bilsete seng til barnerom babycaller portabel vogge til ymse steder i huset sengetøy til begge sengene sengehimmel 5 bodyer kjøredress varme tøfler 1 sparkebukse spilledåse til seng kosedyr stelletepper... lammeskinn resten tar jeg nærmere terminen tenkte jeg... må jo ha litt å pusle med når tiden begynner å skikkelig dra seg ut. det viktigste for min del er resten av klærne til nurket, hygieneartikler, brystpumpe og ammepute til hjemkomsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå