Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Har hørt fra forskjellige hold at bading i basseng ikke er å anbefale når man er gravid. Grunnet bakterier og/ eller for mye klor i vannet. Er selv i 7 mnd og hadde lyst til å ta med datteren på et bade besøk. Har ringt lege kontor og der sa sykepleierne at de hadde selv valgt å ikke gjøre det, men det er opp til alle og enhver. Ingen rettningslinjer som sier så. Bare at man ikke skal ta badstue eller boble bad. Hva tenker dere om saken? Ønsker å høre deres råd.
eva luna Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har hørt at det skal være helt trygt å bade i basseng. Har selv gjort det og spurte legen min. Oppi livmorhalsen sitter nemlig slimproppen som sørger for at bakterier osv ikke kommer videre. Det er jo ikke farlig å ha sex.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Det er også det jeg tenkte, men er så mange som sier så mye rart så er jo greit å høre ifra de som er i samme situasjon. Høres ganske godt ut å kunne ta med en stor vond kropp ut i vannet akkurat nå! Takk for rådet!
2_TETTE Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Bad ivei:) Går på babyesømming med gutten min 1 gang i uka og er svømmelærer en gang i uka så det er ikke noe problem. Forrige svangerskap svømte jeg 3 ganger i uka til uke 38, og tok boblebad etterpå. Herlighet, det er jo egne badekurs for gravide med bekkenproblemer jo. Kos deg med bading du:) det gjør iallefall jeg...
eva luna Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Ja det var helt deilig :-) Dessuten anbefaler de jo svømming til gravide, og da må man jo nødvendigvis oppi et basseng....
findus Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Spurte legen om det samme på aller første svangerskapskontroll, og han sa at det ver helt i orden å bade, men at jeg kanskje burde holde meg unna svømmebasseng i syden:-)
findus Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Oi, kom ut litt rart. Ikke at jeg skulle til syden og burde holde meg unna basseng, altså. Men at det eneste man kanskje burde holde seg unna (så lenge ikke propp har gått osv) måtte være svømmebasseng i syden...
lille meg 28 Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Hei hei Det er helt ufarlig å bade i basseng så lenge ikke slimproppen har gått. Jeg går på bassengtrening 1 gang i uken pga.kraftig bekkenløsning. Det er herlig å være i vann. Men vannet må være ca. 34 grader. Bad i vei og kos deg. Herlig å være litt vektløs :-)
rødhette* Skrevet 28. desember 2006 #9 Skrevet 28. desember 2006 Ulike jm sier ulike ting.. Men ingen som fraråder bading i basseng hele svangerskapet. Noen sier man kan holde på fram til slimproppen går, mens andre sier man bør stoppe 2-3 uker før termin da ikke alle vil oppdage det om slimproppen går mens man er i vannet eller at vannet kan gå... Uansett kan du fint holde på til minst 2-3 uker før termin (hvis ikke babyen blir født før ) kos deg, og nyt bassengtiden du!
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 Jeg ble henvist til bassengtrening og har fått beskjed om at jeg kan fortsette med det så lenge jeg orker fram til fødselen og så lenge livmorhalsen er lukket. Har ikke merket noe spesielt etter å ha vært på trening og går på gruppe med flere sykepleiere. Jeg vil nok gjette på at du kan unne deg et bassengbesøk med mindre bassenget der du bor er usedvanlig uhygienisk
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #11 Skrevet 28. desember 2006 jeg fikk beskjed av min jordmor at jeg kunne bade i basseng selv om slimproppen hadde gått.
prins 07 og prinsesse 09 Skrevet 28. desember 2006 #12 Skrevet 28. desember 2006 ingen problem å bade så lenge slimproppen ikke er gått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå