Gjest_1001 Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Byttet fleeceposen jeg fikk til jul til en voksi classic( var på tilbud til 1100 kr ). Og da er jo det store gullspørsmålet hvor mye klær man skal ha på barnet i en slik pose, ved for eksempel ca 0 grader? Må man ha lammeskinn i vognen i tillegg, eller er posen nok? Trenger man ekstra dyne inni, eller holder det med ulldynen som allerede er i voksien? Uff, felt så jeg lurer på ting for tiden
27dager Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 har selv voksipose og nurket pleier ikke har på seg mer enn ulltrøye (hjemmestrikket u armer) body og bukse eller "pysjamas"- altså det hun har på seg inne. Hun bruker tøybleier så har ullbukse. I tillegg til dette har hun ull og silkelue og strikkevotter. Ikke ekastra dyne eller sau i vognen. Første trilletur hadde vi teppe og strikkejakke i tillegg- hun var svett da vi tok henne opp.. Vi bor på vestlandet og det har vært mildt i det siste, mellom 3-8 grader. Jenten vår er 6 uker
Gjest_1001 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2006 Oki, hadde det for eksempel fungert med: - Ullbody (med høy hals) - Ullstilongs - Sokker - Strikkejakke - Strikkebukse - Strikkesokker - Og en tykk jakke utenpå (han sitter i vognen)
Frk. Hattifnatt Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Jeg var i butikken og spurte, og hun sa at posene er godkjente inntil -15 grader før man trenger lammeskinn e.l. Så hvis barnet har på godt med klær, så behøvver man ikke skinn i alle fall
Gjest_1001 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2006 Oki, takk hattifnatt ikke sannsynlig at det blir kaldere enn -15 grader i bergen ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå