Gå til innhold

Hvor mye klær i vognpose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet fleeceposen jeg fikk til jul til en voksi classic( var på tilbud til 1100 kr :D). Og da er jo det store gullspørsmålet hvor mye klær man skal ha på barnet i en slik pose, ved for eksempel ca 0 grader?

Må man ha lammeskinn i vognen i tillegg, eller er posen nok? Trenger man ekstra dyne inni, eller holder det med ulldynen som allerede er i voksien?

Uff, felt så jeg lurer på ting for tiden :P

Skrevet

har selv voksipose og nurket pleier ikke har på seg mer enn ulltrøye (hjemmestrikket u armer) body og bukse eller "pysjamas"- altså det hun har på seg inne. Hun bruker tøybleier så har ullbukse. I tillegg til dette har hun ull og silkelue og strikkevotter.

Ikke ekastra dyne eller sau i vognen. Første trilletur hadde vi teppe og strikkejakke i tillegg- hun var svett da vi tok henne opp..

Vi bor på vestlandet og det har vært mildt i det siste, mellom 3-8 grader. Jenten vår er 6 uker

Skrevet

Oki, hadde det for eksempel fungert med:

- Ullbody (med høy hals)

- Ullstilongs

- Sokker

- Strikkejakke

- Strikkebukse

- Strikkesokker

- Og en tykk jakke utenpå (han sitter i vognen)

Skrevet

Jeg var i butikken og spurte, og hun sa at posene er godkjente inntil -15 grader før man trenger lammeskinn e.l. Så hvis barnet har på godt med klær, så behøvver man ikke skinn i alle fall

Skrevet

Oki, takk hattifnatt :) ikke sannsynlig at det blir kaldere enn -15 grader i bergen ihvertfall :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...