Salsa Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 2åringen vår fikk ny seng nå for 14 dager siden. Da heiv vi sprinkelsenga ut, for han var blitt så lang at han skallet i sprinklene hver gang han skulle snu seg. LIgger urolig, ja. Det har gått bra helt til for en tre-fire dager siden. Da begynte han å våkne og komme inn til oss om natten. Han har vært litt syk i det siste (forkjøla og omgangssyke), så vi har latt ham sove hos oss, men hvis dette skal skje hver natt så blir det problemer med nattesøvnen for oss alle. Han er så urolig at han ligger og sparker og snur seg hele natten. Akkurat i det man har sovnet igjen, så får man en fot i ryggen ((: Hvordan skal vi gripe det fatt? Nekte ham plent å sove hos oss? Følge ham tilbake i egen seng hver eneste gang? Det er jo koselig at han sover hos oss av og til, eller at han kommer inn om morgenen, men han er såpass liten enda at det er vanskelig å forklare "av og til". Hva ville dere gjort?
Skravlemamman Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Et kjent problem.. Legg en madrass på gulvet inne hos dere. Da kan han ligge der hvis han føler seg utrygg, og dere slipper sparking i ryggen :-)
Salsa Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2006 Hmm...kanskje det, ja. Vi får prøve, men det blir nok veeeeeldig trangt da vi har sprinkelsenga til minstejenta der. Alle på ett rom - jøje meg!! ((:
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Om dere legger inn en madrass , vil jo det også bli en vane.. Jeg har hatt samme problemet med flere av mine barn og jeg bare fulgte mine inn på sine egne rom igjen . Det var ikke mange dagene før de sov natten gjennom.. Det er kun vanen det er snakk om.. Men likevel veldig viktig at barnet føler seg tryggt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå