Mamma till 2 barn Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Hejsan!! Jag har en son (3 år) som helst inte vill leka själv på sitt eget rum. Han vill vara överallt där vi vuxna är, men inte i hans rum. Han har ett jätte fint rum, med en massa leker. Jo, han kan leka där om vi sitter därinne sammen med honom. Då kan han leka alena, utan att vi måste aktivisera honom. Är det någon av er som kan ge mig ett tips, om hur han kan leka mera på eget rum? Jag har hört av andra, att intresset för att leka på eget rum kommer när han blir äldre?? Mvh,
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Samboeren min har en datter på snart 4 år fra tideligere forhold. Hun bor hos oss annenhver uke. Hun vil også helst leke der hvor vi er. Hun har 2 rom et hun sover på og et som blir et slags lekerom/datarom. Det lekerommet er en dør inn fra stua, men alikevel så vil hun leke i stua.. Jeg har også hørt at de leker mere på rommet når de blir eldre..
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Barn er veldig sosiale vet du. Det er nok derfor de helst leker i nærheten av andre når de er såpass små. De begynner nok å leke mer på rommet sitt når de blir såpass store at de setter pris på å være litt for seg selv og trenger litt ro. Min på 4,5 leker en del på rommet sitt, men også i stua da vi sitter der. Men det blir mer og mer på rommet. Tror det kommer litt av seg selv, og han er jo såpass liten enda så jeg ville ikke stresset noe med det.
Rut Bram Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Jeg tror ikke dette kommer før de blir eldre. Vi har også en 3åring, og hun leker nesten aldri på rommet sitt, hun er der vi andre er. det skjønner jeg godt mye mer kos å være sammen med noen. jenta vår har endel leker liggende i stua, vi har løst problemet med rot med å gi henne et eget lite skap i bokhyllen der hun har endel av lekene sine (hun har rommet sitt i en annen etasje). de eneste gangene hun kan leke lenge på rommet sitt er hvis hun har besøk av andre barn og de da leker sammen der inne. syns ikke du skal stresse for mye med det - tror ikke det er vanlig at de leker alene før de er litt eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå