~Endorfina~ Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Virker som hun jobber mye mer med magen, stønner og presser og har det ikke noe særlig godt. Har våknet flere ganger på nattestid med tydelige magesmerter, skreket voldsomt. Så kommer det ofte en schvær bæsjings på morgenen. Er vel ikke vits å gi malt/svisker så lenge det kommer ut? Bæsjebleiene har økt fra en annenhver dag til 1-2 i døgnet. Hun spiser grøt to ggr om dagen nå, av ca 100-120 ml vann. Det går jo til tider veldig fort ned, men det er kanskje ikke så bra? Bør jeg gi vann i tillegg til grøten?
ukjent Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 sønnen min var også rar i magen da han starta med fast føde. Det har gått seg til nå, gir litt maltekstrakt i grøten om morran. Tror maltekstrakt virker bra på magen, det skader iallefall ikke:) Gir han det han vil ha av drikke til måltidene.
firemerkersmør Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Tassen ble litt rar i magen. Trykker endel, men tror ikke han har vondt. Har 1 ts malt i grøten. Er 6 mnd. Blir mye grøt, og lite middag (liker bedt grøt). Han får vann til grøten. Lager den litt tykk, så tilbyr han mye vann. Drikker max 30 ml til hvert måltid.
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 jeg gir akkurat det samme som deg, hun er 6 mnd, og her jobbes det også i magen, hører det trommer inni der av å til. og mye promping,hehe=) av å til får hun noen skjeer med sviskesaft, det eeelllsker hun, det har nok en bra virkning på magen=) hun får havregrøt fra småfolk eller hipp, ga henne hirse-grøt i starten, for det skulle være så bra, men da var det seriøse mage-knip på gang, så glad jeg skifta:) jeg gir ikke vann til grøten.. hun vil ikke ha verken av tuteflaske eller sånn tut-kopp, så lenge hu har masse våte bleier regner jeg med at hun får i seg nok veske..får pupp kanskje 7-8 ganger i døgnet... matglad serru..
Vanilla83 Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Litt treig i starten, men gikk seg til. Får 1 teskje malt i hver grøtskål. 1 morgen og en kveld. Lager flaske etter grøten så han får drikke om han er tørst:) Bruker drikke alt fra 30ml til 130 alt ettersom hvor mye han spiser. Magen er fin den
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 hvis du ammer, så er det noen enzymer i mm som er med på å regulere magen, hvis ikke kan de få forstoppelse. har jeg hørt.... jeg har ammet hele til hun ble ti mnd, så det gikk greit her. hun presset og trykket mer, men det gikk greit.
mummiboy 21.07.06 Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Lillegutt her begynte endelig å bæsje da han begynte med grøt da han var 4 mnd!! Han bæsjet sjeldent av seg selv, kunne gå opp til 1 mnd før han bæsjet selv, måtte hjelpe han hele tiden! Men da vi begynte med grøt så bæjer han ca annen hver dag, og er så fornøyd Jeg gir sviskesaft til lillegutt, men mest fordi han synes det er så godt, kan gi vann som tørstedrikk ved siden av grøten. Jeg gir melk, for lillgutt er ikke så glad vann enda.
Tibra Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 Vi gir noen skjeer sviskesaft til grøten - mini (7 mnd) synes det er namnam - og så får han vann i tillegg (drikker sjelden veldig mye, men det ser ut som han liker det). Han trykket også fælt i starten, vi begynte ved 5.5 mnd, og har nå i gjennomsnitt 2 bæsjebleier om dagen uten så mye trykking:).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå