Gå til innhold

Juni: Hvordan funker magen til de små etter start med fast føde?

Anbefalte innlegg

Virker som hun jobber mye mer med magen, stønner og presser og har det ikke noe særlig godt. Har våknet flere ganger på nattestid med tydelige magesmerter, skreket voldsomt. Er vel ikke vits å gi malt/svisker så lenge det kommer ut? Bæsjebleiene har økt fra en annenhver dag til 1-2 i døgnet.

Hun spiser grøt to ggr om dagen nå, av ca 100-120 ml vann. Det går jo til tider veldig fort ned, men det er kanskje ikke så bra? Bør jeg gi vann i tillegg til grøten?

Fortsetter under...

Jg gir grøt 3 ganger om dagen nå og middag en gang...han får som regel grøt som skal blandes m mme morgen og kveld, for han vil ikke drikke av flaske lenger og han må jo ha mme...d står på mme boksen at han skal ha i seg 700 ml mme hver dag...men d er umulig her...han nekter flaska og han r lei grøten som må blandes m mme så får rett og slett ik i han 700 ml jg! Her får han grøt av ca 150-200 ml mme el vann...gir vann til grøten og middagen (et helt hipp glass)

men til saken...han har alltid hatt prob m magen så her trøkkes d ik mer enn vanlig;) Jg gir han sviskesaft ved hvert måltid, får han ik d sliter han så voldsomt stakkar. Du kan jo prøve å gi henne sviskesaft og se om hun blir bedre. Er jo ikke godt å slite så for åmme seg på do stakkars små:(

min gutt fikk litt treg mage etter oppstart med grøt. begynte ca samtidig å gi litt frukt innimellom. da det "stoppet" opp i et par dager begynte jeg å gi malt. da bæsja han hver dag. han drikker så mye vann han vil ha til grøten og ellers også.

han er forresten ikke interessert i tutekopp. vil helst ha vannflaska til en av oss. da går vannet rett ned;)

prøv å gi litt malt eller svisker for å se om det blir bedre. men det er vel gjerne slik i en overgang tarmene får mer å jobbe med??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...