Gå til innhold

Hvor langt kjøre med 2 uker gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, jeg er ny her på DIB. Har ei lita snelle som ble født 14. desember.

Vi lurer på å ta med Mira ut på en 2-timers kjøretur, men jeg er sterkt i tvil. Synes det ser så ukomfortabelt ut å sitte i det setet for henne som er så liten; hun ligger jo som en "klump" i det liksom ;-) Hun sovner stort sett når vi kjører småturer.

Noen som har vært på tilsvarende kjøreturer med så "fersk" baby? Hvor ofte stoppet dere i tilfelle?

Skrevet

Heihei og velkommen:)

Anbefalingene sier noe sånt som 20-30 minutter av gangen før man må ta en pause hvor de får ligge og "strekke" ryggen:)

Har hatt min i bilstol i en time på det meste. Han ser ganske komfortabel ut til tross for "bøyen" :) Så lenge han sover eller er blid er det ok å fortsette.

Skrevet

Vi ble spurt på føden, hvor lang tid vi brukte derfra og hjem, det pga at barn før fylte 2 mnd ikke skal sitte i stolen mer enn 15-20 min av gangen, så minst 10 min hvile før en fortsetter..kan gradvis øke det etter det..

Skrevet

men det er jo alt med måte da... vi kjørte så å si aldri med henne de første ukene, men skulle i en bursdag da hun var halvannen uke, spurte på helsestasjonen og de s det gikk bra så lenge det ikke var på daglig basis man kjørte sånn.. men gråter babyen må man jo stoppe og ta pause da...

Skrevet

Takk for svar dere :-) Hmmm, det er ikke lett å avgjøre det her..Er litt forskjellige anbefalinger vi har fått av Jm og helsestasjonen. Vi vil jo ikke gjøre noe som ikke er bra for lillegull. Har bare vært på under 10 minutters kjøreturer hittil, et par-tre ganger.

Skrevet

Ta pauser et par tre pauser på 5-10 minutter underveis. Sitt gjerne bak sammen med barnet under kjøreturen. ser du at hun sitter rart - puff litt forsiktig på henne slik at hun skifter stilling. Det går så fint så :o)

Skrevet

vi har 3 1/2 times kjøring hjem fra sykehuset... og vi kjørte med ett stopp. Kan jo ikke stoppe hvert 20, minutt, da hadde vi jo aldri kommet hjem...

En slik tur skader ikke, det sa også fysioterapauten. Det er hva du gjør daglig som betyr noe! Så lenge barnet sover og ha det bra, kan du kjøre. I vårt sete er det en ekstra pute under rompa som gjør at han lå ganske godt i setet da han var liten. Har du slik ellers kan du putte noen bleier under rompa så hun ligger litt mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...