Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har en lei tendends(!)til å gå opp veeeeldig mye under svangerskapet... Jeg lurer på om noen vet ca. hvor mange kalorier man skal ligge på om dagen når man er gravid. Jeg har gått på dette før og vet hva det er. Når jeg ikke er gravid ligger jeg på 1300 kalorier, når jeg har slanket meg. Men nå må man jo spise mer.
Lothiriel Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har ikke gått på Grethe Roede kurs mens jeg har vært gravid, men sånns om det er nå skal man velge mellom 4 menyer, den laveste er 1300 kal, og så 1600 kal og så 1900 kal. den siste er for menn. Da jeg gikk på kurs sist så skulle jeg bruke meny 3 i beynelsen og evt. gå over på meny 2 etterhvert. Men det var veldig viktig å ikke spise for lite kal. om dagen. Disse menyene forutsetter jo endel aktivitet også da. Så jeg ville tro at du burde gå på meny nr 3 nå som du er gravid, du vil jo ikke ta av deg så masse, men du vil heller ikke legge på deg noe mer enn det du skal når man er gravid.
(Muskat) Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 jeg startet på GR-kurs da jeg fikk greie på at jeg var gravid. jeg ble straks satt på en mellomting av meny 2 og meny 3, altså ca 1700 kalorier. Etter min 12. graviditetsuke, fikk jeg beskjed om å gå opp en meny. Jeg valgte da å holde meg på meny 3, og heller skeie ut litt mer om det var noe jeg abosutt bare MÅTTE ha. Har holdt meg på rundt 2000 kalorier etter det. (I det siste har det sklidd helt ut, men det er en helt annen historie...) Til tross for null trening pga bekkenproblemer, har jeg ennå til gode å være oppe i startvekten min, som var 89. jeg gikk ned nesten 4 kg før jeg stagnerte, og først den siste uka har nåla begynt å krype oppover. Stopper nå på 87 (Jeg er 17+5). Hvis jeg klarer å være forsiktig nå ette nyttår, håper jeg på å holde meg under 90 så lenge som mulig. Lykke til!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 en trenger ikke spise så veldig mye mere om en er gravid, da jeg gikk på kurs der, var ikke gravid men det var ei anna de, så de att en til to skiver ekstra om dagen holder,,på 13-1500 kalorier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå