Gå til innhold

Hvilken emmaljungavogn? please hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi venter vårt første barn i mai, og er på vognjakt.. Har egentlig falt for Emmaljungavognene. Jeg vil absolutt ikke ha trehjuling! Der vi bor er det en del snø om vinteren, og det er mange motbakker, så det kan være tungt å trille.. Vi har tenkt litt på city cross, edge duo eller cerox. City cross og cerox må vi jo i så fall kjøpe med bag til.. Kan noen gi meg noen tips om hvilken vogn vi bør velge? Blir viktig at den er ganske lett å trille, og at den ikke tar altfor stor plass i bilen når den er slått sammen. Har også hørt at edge duo er den eneste vogna med isoporbunn i stedet for finerplate. Har det noe for seg? Er jo ofte ganske kaldt hos oss om vinteren..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har valgt meg smart duo combi, den er myyyye billigere enn edge en og lettere i vekt ;);) Tror også classic duo combi har isoporbunn (det er den som er midt i mellom edge og smart i pris)

Hvis du skal ha city bagen til cross eller cerox, er denne mye mindre enn bagene til duovognene. Men det er jo smak og behag, og kommer jo ann på hvor stor baby du får og hvor mye du skal ha i bagen i tillegg til ungen. Jeg får en stor baby, og må ha en stor bag ;);)

Skrevet

jeg triller hvertfall to timer hver dag, og går mye motbakker der vi bor. City cross er så lett!!! Hadde en trehjuling fra før og kjøpte city cross nå til vinteren. Ble veldig positivt overrasket over hvor lett overgangen fra trehjuling m svingbart forhjul til emmaljunga vogn var. Har bare godt å si om city'n:-D Tror de "store" modellene er tyngre. Må likevel si at den nok ikke er liten sammenslått. Kjører lite bil vi da, så for oss er det ikke noe problem. Jeg bruker bare bagdelen nå og har brukt et ski sitteunderlag og klipt til og lagt i bunnen under skinnposen. Så det kan du fikse selv;-)

Skrevet

Jeg har Emmaljunga cityjet med doble forhjul, og den er GENIAL. Vi kjøpte med bag til den og har aldri angra. Den er lett å trille, og hjulene er avtagbare, sånn at den ikke trenger å ta så stor plass. Har finerplate i bunnen da, men det er jo bare å isolere selv.

Skrevet

Vi har kjøpt Edge duo med classic understell, sånn at den ikke blir så tung

Skrevet

City Bagen er jo ikke MYE mindre enn bagen til edge duo. Det er bare snakk om 4 cm forskjell i lengde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...