Gjest Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Sitter her ved pumpa nok en gang.. Har ikke helt den store produksjonen så her blir hver lille dråpe spart.. Har lett for å fryse og må da jobbe for å få ut melka..Blir ofte sittende opptil en halvtime hver gang.. Har pumpet hver 3. time lenge og en gang om natta,uten stor øking i volum.. Syntes faktisk jeg fikk ut mer når jeg ventet lenger, men er redd for at volumet skal minke om jeg venter for lenge mellom hver gang. Synes mengden er så variabel, og blir litt småstressa når jeg ser at det minker.. Vet ikke hvor lenge jeg skal orke dette mer.. Er et pes, men har jo melk enda.. Hvor lenge har dere andre sittet ved pumpa da? Knerten her er 12 uker.. Skal jeg spøre lege om nesespray eller finnes det andre knep for å øke mengden??
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Jeg helpumpa fra han var ca 8 uker til han var 4 mnd...SLITSOMT...hver 3-4 time og 1-2 ganger om natta..nå hadde ik jg noe problemer med å ut no da..kunne få ut 500 ml på en pupp jg...hadde jo så vannvittig spreng vettu...kutta ut natt pumpinga da han var ca 3,5 mnd...kunne nok kutta ut myyye før siden jg hadde så mye...jg kutta helt ut pumpinga selv for han ble en helt annen gutt m mme, da ble han så mye mer rolig og jg bestemte mg da for å kutte ut hele mm greia... d r utrolig slitsom å helpumpe...man får jo ik gjort noen ting!!! så...klok av skade og hadde jg vært dg hadde jg kutta ut og gitt han mme...da blir du mer avslappet og kan bare konsentrere deg om lillegull:) lykke til:)
Junitulle06 m/ novemberspire Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Holdt ut som heltidspumper i 2 mnd, helt tomt var det etter nesten 3 mnd'er. Hadde veldig mye melk i begynnelsen, men etter hvert minket det ganske fort, da jeg ikke fikk pumpet ofte nok. Hadde en liten en som nektet å ligge alene, og da ble det er ork å pumpe seg mens hun hylgrein. Pappan jobber mye, så lite avlastning der også. I tillegg sov hun hele natten igjennom fra hun var et par uker, så da var det skikkelig slitsomt å ha vekkerklokka på for å stå opp og pumpe om natten. En natt skrudde jeg av vekkerklokka i søvne, og sov natta igjennom. Når jeg våkna skjønte jeg at noe var galt, hadde nesten ikke melkespreng engang. Melkeproduksjonen var halvert. Innså at det ikke nyttet å kjempe lenger, og startet med mme og alt ble mye bedre.Jeg ble myyye mindre stressa og sliten, og vesla ble også mer fornøyd. Helsesøster sa til meg at jeg hadde vært flink og holdt ut lenge, de færreste som orker mer enn et par måneder. Føltes som et stort nederlag da det ikke var mer melk, og ble faktisk ganske så deppa. Men når jeg først så hvor fint det gikk med mme, var jeg ganske glad for det også. Kunne kanskje klart å øke produksjonen igjen, men hadde ikke overskudd rett og slett. Synes det står respekt av deg som har holdt ut i 12 uker!!! Selv hadde jeg ganske god effekt av syntocinon nesespray, så om du orker å fortsette hadde jeg absolutt spurt legen om resept. Ellers kan du jo prøve å pumpe oftere, men vet av erfaring at det er slitsomt og vanskelig å få tid. Satt selv også som regel halvtime ved pumpene for å få ut nok melk. Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for.....
Simselimsen Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 6 Uker.... Pumpet annenver time på natten også, uten at melkeproduksjonen gikk opp. Jenta mi spiser masse og veldig ofte, så det endte som regel med at jeg satt og pumpet ut ny mat mens hun fikk den siste slurken av pappan, så plutselig en dag var det ikke nok og vi ble nødt til og kjøpe mme. Begynte og pumpe litt sjeldnere siden det rett og slett ikke var tid nok, og da gikk selvfølgelig produksjonen ned enda mer og jeg fikk bare ut kansje 10-30ml ut tilsammen hver 3-4 time. Prøvde både amme-te, nesespray osv uten at det hjalp så mye. Må si at det egentlig var en lettelse og slutte. Selv om jeg hadde mye skyldfølelse så fikk jeg mye bedre tid med babyen min, og vi koser oss masse.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Litt dum jeg, men, pumper dere fordi baby ikke vil ha puppen?
Simselimsen Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Jeg pumpet fordi babyen ikke fikk til og suge.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 3 hele uker. Var ikke så lenge, men var syk og fikk ikke i meg mat. Drakk masse vann da, men det hjalp ikke. Det ble bare mindre og mindre melk så når jeg kun klarte å pumpe ut 10 ml på 2 pupper, så stoppet jeg. Da pumpet jeg annen hver time-tredje time hele døgnet. Ble i bedre form når jeg stoppet pumpingen og infeksjonen jeg fikk etter fødselen sank. Gutten ble også i mye bedre humør. Han fikk ikke til å suge, til deg som spør over her.
Lille venn Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Veslejenta mi er 6 mnd og jeg pumper fortsatt! Får ut nok melk, og jenta er blid og fornøyd. Har en samboer som er veldig flink til å stille opp, så uten han hadde det nok ikke gått så bra som det gjør nei. Tenker å fortsette pumpinga i allefall i 3 mnd til:)
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #9 Skrevet 28. desember 2006 Å jeg som trodde jeg hadde vært flink leeenge.. ja ja.. får holde ut litt til da.. siden du har vært så flink Ble litt imponert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå