mamma i aprli Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 er ganske plaget med senastrekk om natta, i begge føttene, er oppe mange ganger om natta pga dette... fikk et råd med svigermora mi i kveld om at jeg skulle prøve å knyte ulltrå rundt føttene,en på hver fot... det er vist ett gammelt kjærringråd. skal bli artig å se om det fungerer, hehe =) flere som har prøvd det eller????
mamma i aprli Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2006 ja du får kjempe vondt i leggen, og må opp og gå for at det skal gi seg må strekk ut foten.... litt teit forklart kanskje..
**My little Miss drama and I** Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Visst det er sånn at leggen låser seg på en måte så er jeg plaget med det på natta! helt grusom det.. så visst det er det du får. så si nå om det kjerringrådet virker;-)... hehe
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har vært plaget med leggkramper noen ganger om natta, og det er svinaktig vondt. Strekker ut beinet med en gang jeg kjenner at krampa kommer. Kanskje jeg skulle prøve ulltrådtipset?
susan Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 eg og er fælt plaga med dette om natta.eg fekk råd om og sparke hardt i veggen og det hjelper,so no er senga flytta inn til veggen..
Wurm Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Hei, kramper i foetter og legger er et tegn paa magnesiummangel, som gjerne oppstaar under graviditet. Jeg har faatt magnesiumtabletter av legen paa grunn av kramper.
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 28. desember 2006 #9 Skrevet 28. desember 2006 Heisann! Gikk på yoga sist svangerskap og der fikk vi tips mot noen øvelser for å forebygge kramper. Litt vanskelig å forklare, men funket på meg sist. 1. Sitt på gulvet med bena rett foran deg (90 grader i ryggen). Beveg først begge fotbladene mot høyre/venstra (roterende). Bytt så i motsatt retning (1-2 minutter). 2. Sitt i samme stilling. Beveg så fotbladene ned mot gulvet og opp mot taket. (1-2 min). Bør gjøres flere ganger om dagen. I tillegg hjelper det for mange med tilskudd av magnesium, som nevnt over. Ett annet tips er å ligge på sofaen med bena høyt (5-6 minutter) for å bedre blodsirkulasjonen. Lykke til :-)
tuppen og lillemor Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 jeg var oxo plaget med kramper, jeg gikk på helsekost og kjøpte magnesium tabeletter... har ikke hatt det siden.
mamma i aprli Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 28. desember 2006 ulltrå tipset fungerte ikkje på meg i natt, fikk vondt lell... trur jeg skal prøve noe anet, for dette er pyton og vondt =(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå