Gå til innhold

Noen som har prøvd akupunktur mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Føler med deg...

Her er min erfaring...

Jeg prøvde det meste i begynnelsen, akkupunktur, ingefærte, ingefærkapsler, seaband o.l. Ingenting hjalp mot kvalmen.

Jeg gikk så lenge å spydde og var kvalm at jeg svimte av på jobb, og arbeidsgiver tok meg med til lege. Det tok dessverre litt tid før jeg ble tatt alvorlig av både jordmor og lege, så jeg havna på sykehus med intravnøs næring i armene. Det var ikke noe gøy, men der fikk jeg stikkpiller (stemetil) som tok bort den værste kvalmen.

Nå kaster jeg ikke opp lenger (uke 11), men har fremdeles problemer med å spise, og er fortsatt uggen, men tablettene gjør at hverdagen er litt enklere å komme seg gjennom.

Det som gjorde meg litt forbanna var at legen på sykehuset ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke hadde fått tabletter før av min fastlege... All den dritten jeg måtte gjennom kunne faktisk ha vært unngått om jeg bare hadde fått kvalmestillende litt før.

Det jeg skal frem til med dette lange innlegget mitt er at du bør spørre etter disse stikkpillene om ingenting annet hjelper, og vent bare ikke til du blir så svak at du havner på sykehus. Det er du som kjenner din kropp best.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...