Mia_I Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Jeg er i uke 18, og har ikke kjent noe ennå - tror jeg :-) .. men hvordan kjennes det egentlig ut?
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Tja, det er vel litt forskjellig... Noen sier det minner om en gullfisk som slår med halen, noen sier luftbobler. Etterhvert er det helt tydelige dult. Denne gangen minnet det meg om luft som flytter seg i tarmene, bare at det satt i livmora. Rumling...
**My little Miss drama and I** Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Ja det er veldig forskjellig altså. Jeg synes verken fisk eller luftbobler. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Kjente ikke ordentlig liv før i uke 20/21 ,da visste jeg hva det var. som dunk liksom.. Det er bare å vente å du vet når du kjenner det:-).. hihi...
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Jeg er også i uke 18 og har kjent liv en stund nå. På meg kjennes det ut som små spark, synes ikke bobler eller gullfiskhale stemmer i det hele tatt. Mer som om du tar pekefingeren og dunker lett på håndbaken til den andre hånden, omtrent slik kjennes det inni magen hos meg. Noen ganger merker jeg press og at noe liksom glir forbi også.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Jeg er i uke 13, og har alt kjent liv flere ganger. Det er veldig tidlig, og i begynnelsen lurte jeg på om det var luft i tarmene jeg kente :-) Men nå er jeg ikke i tvil, det er nurket som rører på seg. Vanskelig å forklare akkurat hvordan det kjennes, men det kan altså forveksles med "luft i magen/tarmene". Dette er min 2. så det kan være derfor jeg kjenner det så tidlig. Med den forrige var det annerledes. Da kjente jeg første gang den berømte "fiskehalen". Lå på sofaen og hvilte, plutselig var det akkurat som en liten sommerfuglvinge som slo inne i maven min eller en fisk som slo med halen. Ganske god betegnelse på den følelsen faktisk. Så det er nok veldig individuelt, både hvordan det kjennes og når man merker det første gangen. Herlig er det uansett!
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Prøv å legg deg på magen på gulvet (hvis ikke magen er for stor da..) etter at du har drukket et glass med kaldt vann. Det var slik jeg først kjente liv Kjente små små spark. Jeg kjente først liv i uke 18. Er førstegangs og har forranliggende morkake. Det er helt sikkert ikke lenge til du kjenner noe nå, gled deg :)Helt fantastisk følelse.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Hei! Jeg kjente liv første gang etter ca 18.5 uker, dvs det var da jeg var helt sikker på at det var det jeg kjente. Kom helt plutselig da jeg kom sliten (og selvsagt helt edru) hjem fra julebord og stupte i seng. Stort sett synes jeg det kjennes ut som om noen dytter meg i magen fra innsiden, noen få ganger kjennes det ut som litt store luftbobler. veldig kjekt! Gled deg!
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Forestill deg at du står i bassenget og beveger handa di forbi magen. Følelsen vannstrømmen gir deg på magen minner mye om det første jeg kjente, bare innvendig. Etter hvert minte bebisen mer om en blind gullfisk som svømte inn i livmora. Nå, i uke 23 er det kraftige dunk som både kjennes og synes på utsida. Lykke til med å kjenne liv, det er fantastisk når man etter hvert begynner å bli sikker på hva det er man kjenner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå