Gå til innhold

Anybody out there? København!!

bamsemums07

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hvordan går det med dere? Noe nytt med deg Kristine? Ikke noe her, kjenner vel at det skjer mer ting nå enn før (flere og kraftigere kynnere, "menssmerter" ol.) så jeg vet ikke jeg....... :-) Spennende! Skal til jordmor denne uken, så jeg får høre hva hun sier.... har jo en stund igjen da..

Lurte på en ting, disse smekkene vi snakket om. De som lille Andreas brukte, hva var navnet på disse og hvor kan man få kjøpt disse. Haster jo ikke (trenger dem jo ikke med en gang) men jeg måtte bare spørre mens jeg husket på det :-)

Håper dere ellers har det bra, snø i dag og greier!!!

Elianne

Fortsetter under...

Hei igjen!

Med meg går det ganske greit, har endel ondt i bekkenet og det er litt svært at få en god natts søvn, men nu er det så kort tid tilbake at jeg heldigvis klarer å se en ende på det der fremme.

Jeg merker også endel til "menssmertene", og kynnerene har blitt litt kraftigere og varer litt lengere, men ikke noe annet.

Var på forsinket julebord i lørdags og holdt fakisk ut til kl to så jeg er nok i litt bedre form enn det jeg selv går rundt og tror ;)

Det blir spennende å høre hva jordmoren din sier Elianne. Tiden går vel egentlig ganske fort nå eller? Hvis ikke jeg er helt feil på den, så er du jo regnet som fødeklar i løpet av et par dager nu.

De smekkene jeg har sett på nettet heter Bandana bibs, du kan se dem på www.bipistuff.dk og de ligger til ca 40 kr. Hvis du søger på dem på nettet så tror jeg du finner at de selges på utsalg noen steder også.

Vel håper ellers at alt er bra med dere alle tre. Hvis noen av dere føler at dere er ved å gå på veggen, noe jeg selv nok kan komme til å gjøre :), så si bare til så kan det jo være vi rekker et lite møte til før proppen springer hos enten Elianne eller meg selv.

Skal nok si i fra når det skjer noe!!

Klem

Kristine

Hei!

Takk for link! Myyye fint ;-)

Godt å høre at formen er bra - tross alt, du er jo rett om hjørnet du nå. Kjenner godt til bekkenplager som ødelegger nattesøvnen ja. Kræsjet på sofaen i dag jeg, "bursov" (stavanger uttrykk for å sove tungt :-) ) i to timer!!!!

Lunsj høres veldig hyggelig ut, men torsdag passer dessverre ikke for meg. Skal prøve å få med meg et fødsels-forberedelseskurs hos jordmor. Det er fra kl. 13:00 og noen timer utover...... Men jeg møtes gjerne en annen dag det måtte passe....(alt med forbehold, som du sier da). Rart å måtte planlegge alt med forbehold..... (Jeg er nemlig fremdeles overbevist om at jeg kommer til å føde før..... skal jeg jeg blir skuffet om jeg fremdeles sitter her om 4-5 uker :-) )

Elianne

Hei, igjen, kjære jenter i København!:o)

Så flott at dere fikk til et møte på kafé! Hørtes kjempekoselig ut! Jeg skulle så gjerne bodd litt mer sentralt så det var lettere å ta en tur innom. Men sånn er det ikke riktig ennå. Tiden får vise. Lykke. lykke til med fødselen, Elianne, og lykke til dere andre også!!!:o)

Mange klemmer fra Marianne:o)

Hei igjen!

Det er helt i orden Elianne! Vi finner bare en annen dag, vet du! Hvis vi får tid da.. hehe. Jeg var jo helt sikker på at jeg skulle føde før terminen selv, men den gang ei... Nå er det jo litt mer sannsynlig med deg siden du jo har "vært i gang" allerede. Jeg krysser fingrene i hvert fall!

Hva med mandag? Er det en dag som kunne passe? Og hva med dere andre her inne? Vil dere komme og hilse på Andreas og meg? :-)

Mange klemmer herfra,

Karen H

Annonse

Hei igjen...

Jeg har også en avtale i morgen, men mandag høres veldig fint ut for meg i hvertfall. Kommer gjerne til lunsj og hyggelig samtale. Jeg trodde også at jeg kanskje kom til å føde før termin, men nu kan "smula" godt bli der inne den siste uka også :-).

Hva for et klokkeslett hadde du tenkt deg Karen H? Skal jeg ta med meg noe spesiellt, vil jo gerne bidra med noe.

Hej så lenge!!

Klem

Kristine

Hei!

Mandag kl. 12.00 passer bra.... så hyggelig!!! Hyggelig å komme seg ut av den etterhvert så velkjente stua :-) Send meg adressen/vej forklaring din: [email protected]

Kristine, skal vi ta følge? Jeg tar vel metro til kongens nytorv... hva med deg?

Elianne

Hei Marianne!

Du må jo bare gi beskjed om du på forhånd vet at du skal inn til "byen" en dag, så kan vi jo prøve å tilrettelegge ett møte etter dette... Jo flere jo hyggeligere! :-) Mail adressene våre ligger her ute, så du kan bare sende en mail også!

Lykke til med evt. flytting, jobb og magen!!!

Elianne

Annonse

Heihei,

jeg har akkurat oppdaget den her, jeg. Og nå føler jeg at jeg bare MÅ skrive meg på som en av de gravide i Kbh.

Jeg bor i Valby, og har bodd i Kbh i tre år. Ett år på Vesterbro, litt på Amager (ved Fields) og nå, som sagt, i Valby. Skulle egentlig bare studere her ett lite år, men så ble det til ett år til, og nå bor jeg sammen med mitt kommende barns far.

Vi gleder oss til å bli foreldre, og om Nakkefoldsskanningen på tirsdag ikke sier annet, så er planen at det skal skje i starten av august.

Jeg har deltidsstudier og deltidsjobb. Og det går så vidt rundt.

Er på vei til å bli 24, faktisk. Så jeg er nok ung, men ikke så ung som jeg en gang var. Jeg tenker nemlig stadig at jeg er nærmere 20 enn 25..

Om det er noe treff på gang (jeg skal innrømme at jeg ikke har orket å lese alt i denne tråden, nemlig), så vil jeg gjerne være med om jeg har tid og anledning.

Men jeg vil vente til etter NF.. For jeg føler meg stadig ikke helt trygg, gitt.

- Katrine.

Hihi,

jeg gleder meg også. Og gjett om timene går sent. Synes aldri en dag har vært så lang før!

Men, jeg har noen ærend nå, så kommer vel kvelden fortere enn jeg aner, og så er dagen der.

Forhåpentlig har jeg noen fantastiske bilder av et lite nurk å vise frem.

Hei Katrine/Kummin! Ville bare si velkommen i "gjengen" og lykke til i morgen!!! Spennende å se nurket for første gang... :-)

Til Karen H. og Kristine: takk for meget hyggelig lunsj i dag. Alltid hyggelig med litt babysnakk i en skikkelig travel hverdag (NOT).

Vi prates snart!

Elianne

Hej.

Ville egentlig også si velkommen til Katrine/kummin og si lykke til med scanningen i dag. Det blir jo litt mer virkelig når man ser et bildet på den lille som ligger og spreller der inne.

Til Karen H og Elianne vil jeg takke for i går, det var kjempehyggelig og et veldig etterlengtet avbrekk i en ellers så avventende hverdag. Har vært hos jordmor i dag og nå tipper hun at smula ligger på rundt 4 kg. Jeg synes nesten det er på tide at noe skjer nå altså. Våknet veldig mange ganger i natt med slitsomme mensmurringer, men har det fint igjen nu, typisk. Ellers så gleder jeg meg veldig til neste gang vi møtes, det er deilig å møte nye mennesker man kommer så godt overens med.

Vi snakkes igjen snart.

Klem

Kristine

Hei jenter!

Takk for i går dere to! Det var kjempehyggelig! Og jeg gikk rundt hele kvelden og var totalt "babysyk"! Stakkars Michael hodt på å le seg hjel da han kom hjem og jeg satt med bilder av gravid mage og bilder fra sykehuset... Jaja, det skjer vel forhåpentligvis igjen! :-)

Gleder meg masse til å se dere, og også til å se Kummin og evt andre tilskudd som har lyst og tid til å møte oss. Det er kjempehyggelig å ikke være alene som norsk her i København nå!

Mange klemmer fra

Karen H og lille Andreas

Heihei alle sammen :)

Og takk for alle velkomstsønskene!

I dag var jeg til Nakkefoldsskanningen. Og selv om dama gjerne kunne ha sagt litt til, printa litt flere bilder og satt på lyd så vi fikk høre hjertet ;) Så er jeg godt fornøyd, se bare:

http://i10.photobucket.com/albums/a112/klinkekule/nakkefold.jpg

Sjansen for Downs ligger på 1:20059, så den er ikke stor.

Og nå føler jeg meg passe trygg på at det meste skal gå bra!

Epostadressen min er forresten: smygfisk (a) gmail . com

Så kan dere som allerede er i gang, bare sende eventuelle arrangementsinvitasjoner dit :)

Nå gleder jeg meg litt til babymagen kommer.

Det skal bli stas nå som man vet at lillegull har to armer og to ben og ellers ser frisk og rask ut!

Gleder meg til å treffes med dere.

- Katrine.

Hei, igjen, Elianne!:)

Tusen takk for koselig hilsen! Det skal jeg gjøre!:)

Gleder meg også til vi finner et mer sentralt sted, så det er lettere å være sosial og bli kjent med litt mennesker. For det er litt ensomt å være "ny". Men sånn er det jo.

Min epostadresse/msn er: [email protected]

Lykke, lykke til med alt du også - og til dere alle!! Det er spennende tider!!:o)

Mange klemmer fra

Marianne

Hei jenter!

Jeg har fulgt med dere en stund, og tror at jeg våger å henge meg på nå som de første tre månedene av svangerskapet er overstått. Nå tør jeg slippe gleden litt mer løs, og den blir forhåpentligvis enda større i morgen når jeg har vært til scanning. Det blir fantastisk å endelig få se den lille!

Jeg er 29 år og bor på Frederiksberg sammen med min danske kjæreste.

Dette var foreløpig bare et par linjer fra meg. Håper å treffe dere og deres små en gang i løpet av nærmeste fremtid;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...