Gå til innhold

Voldsom dødsangst...

Anbefalte innlegg

Skal ha keisersnitt under full narkose om to, tre uker. Jeg er 100% sikker på at jeg kommer til å dø under snittet, og jeg går å gruer som besatt. Men dette er noe jeg vet at jeg MÅ igjennom, og tanken på at jeg vil miste kontrollen over meg selv så lenge de holder på, tar knekken på meg. Jeg skulle ha gitt alt for å få føde vaginalt, men har fått en muskelknute på livmorhalsen som blokkerer. Har operert i ryggen, skev rygg, og kan derfor ikke få spinalbedøvelse. Har snakket både med jm, og anestesilege om angsten min, men det hjalp ikke. Ingen kan gi meg noen garantier... Hvordan skal jeg klare dette???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7566641-voldsom-d%C3%B8dsangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig at du er så nervøs for ks. Har hatt ks selv (for 6 uker siden), men jeg hadde spinalbedøvelse. Forstår at du gruer deg til narkosen etc. Kan trøste deg med at personalet på sykehuset vet hva de gjør. Du vil være i de aller beste hender. Jeg har bare godord å si om teamet som hentet ut min datter. Skulle jeg hatt flere barn ville jeg hatt ks igjen (har født 2 på den vanlige måten). Så jeg har mao full tillit til personalet. De vil ta godt vare på både deg og babyen. Trøst deg med at når alt er over våkner du opp og er mor til verdens skjønneste lille nurk.

Du får ha lykke til!

Har stor forståelse for angsten, for har kjent litt på den selv denne gangen.

Min første fødsel endte med hastesnitt, så de la meg i narkose. Hadde selvfølgelig ikke noe tid å tenke meg om angående det som skulle skje, men tiden etter jeg våknet var flott! Skal ha planlagt keisersnitt denne gangen, og både gleder og gruer meg. Men jeg vet at sykehuspersonalet har gjort dette en million ganger og at de vet hva de gjør.

Lykke til med fødselen, dette går garantert bra og blir en kjempefin og minnerik opplevelse!

kjære deg:)

Jeg har vært i narkose to ganger, og jeg lover deg at det er veldig trygt!!

Det er UTROLIG skjelden at noe skjer med friske mennesker i narkose. Synes helsespersonelet burde gi deg hjelp for å få bukt med angsten din istedet for å ikke gi garantier.

Jeg har operert ut en muskelknute selv, og er derfor snittet opp i hele magen - så jeg skal også ta KS når den tid kommer. Men et planlagt KS kunne ikke bekymret meg mindre, selv om jeg evt må ta narkose.

Dette er jo noe du må gjennom, og når barnet er vel ute, så er alt bra igjen!!!

Klem og lykke til:)

Jeg hadde KS og fikk ikke spinalbedøvelse men epidural. Forskjellen her er blandt annet hvilket "rom" i ryggen de setter sprøyta i. For min del var dette av medisinske årsaker, men det kan jo være noe for deg å ta opp med JM eventuelt undersøke med en anestesilege (i og med at de har peiling på dette), da er du også våken under hele snittet.

Ønsker deg lykke til!!!

Annonse

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...