Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Jeg vil gjerne ha to tette barn, har en gutt på snart 5 mnd, synes dere det er for tidlig å begynne å prøve å få en til?
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Det er litt vanskelig å svare på, når jeg ikke vet HVORFOR dere vil ha to tette...
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Er du i tvil, synes jeg du skal vente litt. Og siden du spør her, virker det jo som om du er litt i tvil! ;-) Jeg tror det er greit å ha litt større aldersforskjell, ja. Og det er greit for helsa til mamma å la kroppen restituere seg også.
K&K2 Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Hei! Jeg har to tette. Det er akkurat 1 1/2 år mellom dem. Nå som E er nesten 4 mnd begynner ting å falle litt mer på plass, men det er slitsomt¨å ha to små. Veldig koselig og jeg vil så absolutt anbefale det, MEN vær klar over at det er dobbelt arbeid! Jeg ble gravid igjen 10 mnd etter at K kom og jeg tenkte det ville gå bra for en 10 mnd gammel baby er ikke så veldig slitsom. Så kom ett års dagen og hun begynte å gå...DA ble situasjonen en ganske annen;) Fra å ha en som ligger på gulvet og krabber litt til å ha en liten krabat som går og etterhvert løper, og som skal ut og utforske verden er en liten utfordring som gravid. Men alt går, og så lenge du er klar over at det vil komme slitsomme perioder, og ikke minst aksepterer at det blir noen slitsomme år tror jeg ikke det er noe i veien for å få to barn tett etter hverandre. Vi var heldige fordi vi fikk barnehageplass til K da hun var 10 mnd og det hjalp veldig, da fikk jeg tid til å slappe litt av på dagen. Jeg tror det som er mest slitsomt akkurat nå er at vi var vant til å ha kveldene for oss selv, fordi K går til sengs rundt 6- tiden, mens etter at E kom er det selvfølgelig mye frem og tilbake om kveldene med litt skriking og uro. Noen dager føles det som om jeg har barn på armen 24 timer i døgnet. Men som sagt, det er virkelig verdt det og K er utrolig glad i lillesøster, så vi gleder oss til de blir litt større og kan leke sammen. Tanken på å bli gravid når din første er 5 mnd er for tøff for meg, jeg ville ha ventet i hvertfall 5 mnd - men det er sånn JEG føler det. Hvis du tror du klarer det så er det jo bare å sette igang;) Lykke til ihvertfall!
Da HarViTreUnger Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Mine er det 20 mnd imellom og det passer perfekt for meg. Vi begynte å prøve da jenta var 9 mnd og det synes jeg var passe tid - både kroppslig og mentalt. For meg var det ikke så stort problem å få to tette da jeg hadde veeeldig enkle svangerskap (nesten så jeg var sprekere da enn til vanlig ). Men jeg gikk masse da jeg var gravid annen gang for å holde meg i form - det hjalp veldig på energivivået for min del. Minstemann er en veldig rolig fyr akkurat som sin storesøster. De er veldig "enkle" barn og det har værtr minimalt med nattevåk og søvnproblemer med begge to. Uheldigvis var vi veldig plaget med mye sykdom de første to mnd etter at bayen kom (alle sammen var syke flere ganger med unntak av meg) og det var utrolig slitsomt - men det kunne jo skjedd uansett aldersforskjell. Ville nok ikke hatt mindre enn 19 mnd imellom for min del. Men dette er noe man kjenner inni seg tror jeg.
Da HarViTreUnger Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Ville bare legge til et tips: Om du kan få dagmamma, park eller dagmamma iallefall noen timer om dagen til elstemann så hadde det vært et godt tips. Hvis ikke risikerer du at det blir liten tid til hvile. Bare et tips )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå