Nøtt Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Hvordan "skal" utfloden være i perioden mellom EL og IKM dersom man er gravid? Jeg har tynn blank/hvit utflod(rikelig) ca. annenhver dag nå, 1 uke etter EL.
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Har ikke noe svar til deg, men lurer på akkurat det samme. Er ca en uke siden EL for meg også. Jeg har mer utflod enn vanlig, og vet at dette KAN være et tegn - men prøver å kjenne minst mulig etter... Samtidig er jeg jo forferdelig spent...
Nøtt Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2006 Jeg synes utfloden har blitt rarere enn vanlig, dvs. en konsistens jeg ikke er vant til. Har du andre symptomer? Jeg er faktisk biiiittelitt øm i puppene.. Håper ikke det bare er innbilning. Stikker også litt nedentil. Når har du IKM?
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Som sagt så prøver jeg å kjenne minst mulig etter - fordi jeg da bare vil kjenne alt mulig... Prøver å ha "is i mgen", men har det ikke... Har litt stikkinger i eggstokkene og mensmurringer - men det kan jo like gjerne bety at mens er på vei. IKM ca 4. januar. Tålmodighet kom til meg! Når har du IKM?
Nøtt Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2006 Uansett hvor mye jeg prøver så klarer jeg ikke å la være å kjenne etter! Er litt usikker på når jeg har IKM pga. ustabil syklus etter en EXU i høst. I følge gammel syklus (28 dager), så har jeg IKM nyttårsaften. Men om jeg regner 14 dager etter EL, så har jeg også IKM 4. januar. Kommer til å teste meg nyttårsaften. Er den negativ og tanta ikke dukker opp, så tester jeg på nytt den 4.
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Dette er min første pp etter at jeg mista, så jeg kjenner ikke syklusen helt selv. Tenker jeg ikke klarer vente mer når nyttårsaften kommer - mulig jeg også tester da, og på nytt igjen om noen dager dersom den er negativ. Spennende dette!
melkekua™ Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 Fant dette inne på www.pernille.info Våtere utflod (og evt litt lavere temp) ca en ukes tid etter eggløsning er ikke et tegn på tilbakevendende fruktbarhet, men simpelthen et resultat av østrogenet som får en liten opptur. Østrogen er årsaken til lav temp og våtere utflod før eggløsning, og det samme kan skje når denne toppen kommer.
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 27. desember 2006 #8 Skrevet 27. desember 2006 Skjønte ikke helt hva det siste innlegget prøvde å fortelle?
melkekua™ Skrevet 27. desember 2006 #9 Skrevet 27. desember 2006 At det er vanlig med litt hvit utflod 1 uke etter el )
Nøtt Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 27. desember 2006 Når man er gravid, eller generelt vanlig?
melkekua™ Skrevet 27. desember 2006 #11 Skrevet 27. desember 2006 Når man er gravid vil man ha mer utflod enn vanlig, og den er kanskje litt gul også, ikke bare hvit i farge. Hvordan er utfloden i forhold til andre pp'r?
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 27. desember 2006 #12 Skrevet 27. desember 2006 Jeg har hatt økt utflod hele tiden etter mens, dette har ikke oppstått en uke etterpå - men emblamamma prøver å fortelle at det i vanlig syklus (dersom man ike er gravid) er vanlig med hvit utflod 1 uke etter mens. Eller?
melkekua™ Skrevet 27. desember 2006 #13 Skrevet 27. desember 2006 Nettopp Håpefull28 ;o) og du mente vel utflod etter el?
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 27. desember 2006 #14 Skrevet 27. desember 2006 Jeg mente utflod etter EL, ja.
melkekua™ Skrevet 27. desember 2006 #15 Skrevet 27. desember 2006 Les mere inne på www.pernille.info Mye interessant der )
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 27. desember 2006 #16 Skrevet 27. desember 2006 Jepp, har vært der inne flere ganger. Nå tar jeg kveld. Nattinatt.
Nøtt Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #17 Skrevet 27. desember 2006 Skjønner nå. Men likevel er jeg ikke mye klokere :-P Natta!
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 28. desember 2006 #18 Skrevet 28. desember 2006 Klokere blir vi vel ikke før testen er positiv eller mens er kommet - i mellomtiden brukes energien på å fundere... På en måte ønsker jeg at dagene skal gå fort, samtidig har jeg ferie til 2. januar - så jeg bør bare nyte dagene.
Katrinemarie Skrevet 28. desember 2006 #19 Skrevet 28. desember 2006 Etter som jeg har forstått det etter å ha lest på pernille.info er at mellom EL og IKM er det lite utflod om du får mensen og mye utflod hvis du er blitt gravid. Tar jeg feil nå?
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 28. desember 2006 #20 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har forstått det på samme måte, både av å lese på Pernille og på andre sider. Emblamamma hadde lest at det var vanlig med økt utflod ca en uke etter EL, men dette kjenner jeg ikke til.
melkekua™ Skrevet 28. desember 2006 #21 Skrevet 28. desember 2006 Det er nok individuelt! Men slik jeg tolker det av pernille.info så pleier man å være tørr rett etter el, og så vil utfloden øke etter en uke. Det kan selvfølgelig være noen som har litt utflod hele perioden mellom el og ikm.
Lille jente Skrevet 28. desember 2006 #22 Skrevet 28. desember 2006 Inne på clearblue sin hjemmeside står det litt om dette: I løpet av en menstruasjonssyklus skjer det forandringer i sekretet som produseres av kjertlene i livmorhalsen, både når det gjelder konsistens og mengde, etter hvor mye østrogen det er i kroppen. Ved å kontrollere og notere disse forandringene kan du forutsi når eggløsningen vil inntreffe, slik at du kan ha samleie på de mest fruktbare dagene. Sekretet kan være klebrig eller seigt, og det kan være hvitt eller grumsete. Alle disse egenskapene bør noteres hver dag til et mønster viser seg. På de mest fruktbare dagene er sekretet slimete, seigt og hvitt (noen synes det minner om eggehviten i et ukokt egg). På de ufruktbare dagene opplever du sannsynligvis ikke utskilling av særlig mye sekret i det hele tatt.
Noddy78, en av hver! Skrevet 28. desember 2006 #23 Skrevet 28. desember 2006 Jeg hadde masse utflod fra ca 1 uke etter el til tr kom, så man kan ha både utflod og være helt tørr uten at det har noen betydning. Det som er lurest er å notere ned hva som er vanlig for deg og så etter noe pp vil du se et mønster hvis ikke du er så heldig at du har blitt gravid i mellomtiden ;-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå